torsdag 25 augusti 2011

Grått...

Min snälla lillebror...

Korgen med kantareller

                            ...
Födelsedags-blommor....
                                             
Fin lykta fick jag i present
Nu verkar hösten ha kommit hit på allvar , vet inte om jag vågar tro på väderrapporten inför helgen det har ju utlovats medelhavsvärme...just nu i skrivande stund är det i alla fall höst.
Jag är ju en riktig höstmänniska så jag har egentligen inget emot detta gråa, men jag tycker att sommaren gick alldeles för fort detta år ( som alla andra).
Har börjat att "hösta " så smått ute, man plockar in lite krukor och klipper ner en o annan buske och överblommade växter, men det har inte kört igång på riktigt ännu.

Söndagen bjöd ju på en riktigt härlig sensommardag, och vi vistades ute från morgon till kväll , satt t.o.m med nästippen vänd mot solen en bra stund. Då fick jag "finfrämmat" , det var min bror och Gunilla som kom på besök, och med sig hade han en korg alldeles full av härliga guldgula kantareller....är han snäll eller???
Dom stannade länge och vi hade det trevligare än på länge !!
Bosse kan inte fatta att det finns människor som är så snälla och GER bort fina svampar...

Tog sen ett par timmar på måndagen att rensa och förvälla allt det goda guldet....kärt besvär minsann.

Ett besök till Ullared var inplanerat till tisdagen, men en blixtrande huvudvärk satte stopp för dessa planer ( det är ju f...n också). Men framåt dagen så släppte det såpass att vi i alla fall kunde åka till Jkpg och shoppa loss,det gick att göra av med pengar där också upptäckte vi. Bosse behövde lite nytt i garderoben, jag köpte en handväska sen fick både IKEA och Media Markt besök av oss. Åt en god middag på "Dragon" och sist handlades mat på Willys i Jkpg...attan vad fint det var där, Nässjös Willys måste ta sig i kragen och fräscha till sin affär annars mister dom nog många kunder, både Eksjö och Jkpg har ju en helt annan standard.
Och vi åker hellre en bit till en fräsch affär !!!

Onsdagen blev en riktig "kura-dag" , det regnade ju så man kunde inte ge sig ut ens till bilen med rullstolen, Bosse hatar att bli plaskblöt och sen sätta sig i bilen...det tar ju en stund att komma in i bilen för honom...så vi höll oss inne. Jag var bara på Apoteket och beställde hem lite "droger" och hör o häpna ...det var ingen väntetid alls där !!!

Ska nu gå igenom mitt gardinförråd, har jag tur så hittar jag INGET utan måste åka till Textilhuset och köpa nåt nytt till köket, såg deras skyltfönster i går och det var sååå mycket fint där. Blev sugen på ett par "murriga" öljettlängder , tål att tänkas på....

Ha det bäst !!!

Klokheten har vi från
våra erfarenheter
Erfarenheterna kommer
från våra dumheter....

2 kommentarer: