fredag 26 augusti 2011

Sommar, sommar o sol......lalaaa...


Mina astilbe...
Vilken dag vi har, jag är bara här på en liten fruktstund för nu vill man ju vistas ute precis hela tiden. Ni som känner mig väl vet ju att trädgårdsarbete INTE är min grej...men i dag var t.o.m detta riktigt kul. Och fasiken vad jag jobbat på, klippt ner några gigantiska buskar, luktärter, prästkragar och pioner bl.a...tre stora säckar fulla med avfall blev det. Och jag är inte klar än ,bara vilar lite.
 Såna här sensommardagar är allt livet bra underbart...vi njuuuter i fulla drag.

Min endokrisköterska ringde nyss, mina värden hade inte ökat i samma takt som innan så nu ska jag öka dosen på sprutorna...vet inte vad det är för värden (det har jag glömt) .Men jag började på 64 och sist var det 119...nu var 122, och det var hon inte nöjd med så nu sprutar vi in lite extra tillväxthormon....det är normalt att ligga mellan ca 120-225 tror jag hon sa . Så jag är ju inom ramen , men hon vill ha upp det betydligt så att jag börjar att må lite bättre...och det kan jag ju stå ut med.

Nu ska jag ut lite till, sen blir det dusch och peta svarta naglar...att måla dom är ju inte lönt...i morgon ska jag ju på´t igen...

I kväll ska vi iväg på en kräftskiva ihop med alldeles underbara människor som får oss att må så himla bra, Bosse har övat på "Rosen" hela veckan så nu jäklar får han upp till bevis !!! Snacka om att ha tur med vädret, så nu ser vi fram emot en härlig kväll med mycket sörpel...!!!
Ha det bäst !!!

Se godheten
och skönheten
hos andra
och tala om det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar