måndag 29 augusti 2011

Härlig helg...

Härligt fat SLURP !!!

Bosse och Peo njuter av en tur på böljan

Mums vad gott detta var...

Wixenstugan, här är sååå vackert....
Vilken tur alla som varit ute på nåt evenemang i helgen haft,vädret har ju varit på vår sida ,inget att klaga på där inte. Vi vistades utomhus så gott som hela fredagen, först var det ju en hel del trädgårdsarbete...jag klippte och tog hand om överblommat i ca 2½ timma, sen var jag ganska mör i kroppen.Men man ville ju absolut inte gå in, gäller att passsa på, vet ju aldrig när regnperioden kommer.

På kvällen var vi på kräftskiva i goda vänners sällskap...vi hade så roligt och att kunna sitta ute en mörk augustikväll mitt ute i skogen utan att bli uppäten av mygg...det är bara helt ljuvligt.Några modiga badade i kallingarna, men jag lovade dyrt och heligt att inte lägga ut några fotobevis här, så det löftet håller jag ( trots väldigt snygga kallingar) . God mat o dryck och supergoda kräftor bjöds det på, och det sörplades friskt. Bosse fick sitt lystmäte och avstod t.o.m från de sista skaldjuren, då fattar alla hur mycket det fanns av de små röda godingarna. Mycket nöjda och tacksamma att vi fick vara med och uppleva denna kväll...vi KAN vara med på det mesta trots att vi kommer släpande på en rullstol !!!!

På lördagen bjöd vädergudarna på samma härliga sol och värme, och även i dag gav vi oss ut på äventyr...nu var det grillfest med övriga "Lotsare ". Vi tog en tur ut på böljan med flotten , så Bosse kunde också följa med på en tur, det var så underbart och fläktade så skönt i värmen. Sen åt vi gott grillat med alla tillbehör...tipspromenaden avstod vi ifrån...satt och tjötade lite med goa människor i stället.Detta lever vi på nu ett tag ( ja, vi har inte så stora krav längre),tack o lov att vi kan glädjas åt såna här upplevelser !!

Söndagen ägnades åt att städa förråd och garaget + klippa ner höga barrväxter,men där fick jag allt be om hjälp och det drar jag mig inte för. Hade sen matgäster,det bjöds på fläskfilé och klyftpotatis och äppelkaka m. vaniljvisp till fikat. Sen en stunds trevlig samvaro med våra gäster.

Träffade på kvällen min distriktsköterska som tog hand om mina sår som inte ville läka efter hjärtop.( kommer du ihåg henne Sandra , om du läser detta?). Hon var så underbar mot oss, och gav hopp om att allt skulle fixa sig...ett tag såg det ju illa ut med mitt sår på benet där de nya venerna tagits. Hon sa nu så många fina ord till mig att jag blev alldeles tårögd, gick ifrån det mötet rak i ryggen och med nya krafter. Har sällan blivit så glad av ett möte med en annan människa..snälla fina K. Tack för att du ser mig.....

Ha det bäst !!!

Jag önskar dig sådant
som griper tag i ditt hjärta
av skönhet och glädje,
av förundran.
Sådant som får dig att skratta
och gör dig helt begeistrad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar