onsdag 29 september 2010

Elvis

I går kväll tittade vi på dokumentären om de härliga människorna som gör musicalen "Elvis"....vi har ju förmånen att ha sett dom på Circus i Sthlm, sällan har vi haft en sån givande kväll, se den om ni kan ...underbar. Vi bodde också på samma hotell som ensemblen så vi åt frukost tillsammans med dom...denna Per som har hand om allt ,vilken människa, tänk vad världen skulle vara vacker om alla hade samma medmänsklighet som han.
Dagen i går var jag ju på återbesök ang. min hjärtoperation, det görs en uppföljning efter ca 1½ år...allt var bra, ska bara ta lite kompletterande prover. Lustigt nog så hade mamma tid samma dag på samma avd. så vi sam åkte dit...vi hade bara olika tider så det blev några timmar på Eksjökliniken.Tur att man numera är utrustad med tålamod för roligare ställen än ett väntrum kan jag tänka mig.
Pappa ville sen handla lax ( är det nån som blir snopen) innan dom åkte hem.
Jag fixade mat på en gång, här vankades kassler o kantarellstuvning i dag...blev sen middag så magen skrek efter föda.
Gjorde sen bara det allra nödvändigaste, man kommer av sig efter en dag borta,skulle behövt gå ut och klippa buskar , men höll ju på att blåsa bort så det fick vara. Rätt skönt att strunta i allt ibland också !
Ha det bäst !!

Att räkna med att få
utan att ge
är som att inbilla sig
att man får skörda
utan att så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar