måndag 27 september 2010

Ny blogg...

Hej.
Nu testar jag detta forum i stället för min gamla hemsida som bara strulade hela tiden, kommer väl inte att skriva varje dag, vi får se. Men ska i alla fall försöka att uppdatera ofta+ lägga in lite mer bilder.
Det är nu måndagförmiddag 27/9 i nådens år 2010, "Tjaffe" har precis varit här , och han o Bosse har som vanligt löst alla världsproblem. Jag ska ta mig till stan och hämta ut en massa medicin till oss, när hände detta egentligen , vi som knappt tagit en alvedon tidigare...vi storhandlade i går men glömde ett par saker så Willys ska få ett besök av mig också.
Dagen är grå och trist så det blir inte några utomhusaktiviteter, trädgården fick en upplyftning i går, växter flyttades och en del slängdes, har ju ett jätteblomland som nu ska bli mindre och lättare att sköta. Man får anpassa sig efter vad man orkar med,det har varit lite tufft den senaste tiden och trädgården måste göras enklare att sköta.
Bosse har beställt bacon o ägg till middag, är glad att han ger mig lite tips, har fastnat i fantasin vad gäller matlagning,tycker att det blir samma gamla vanliga hela tiden, visst man får inspiration av alla matprogram på TV , men man måste ju ha 700 ingredienser hemma för att få till detta. Nu slutar jag för i dag med detta test.
Ha det bäst !!

Sök guldkornen i vardagen
och du ska finna
att du snart
är förmögen.

1 kommentar:

  1. Kul att du är tillbaka:-) Skulle också vilja byta bloggsida,men jag har lagt ner så otroligt mycket tid på recept,fotoalbum,tankar mm,så det känns allt för tråkigt att bara "döda". Tror du det går kopiera eller göra något för att flytta allt matrial till en annan sida? Många kramar Eleonore

    SvaraRadera