torsdag 30 september 2010

Vänner

Vännen Ing-Marie


Dagens rätt  Torsk
 Tjingeling...
Onsdagen då, som alltid börjar vi dagen lungt och försiktigt tar god tid på oss på morgonen, inte alla förunnat men vi tar oss den lyxen...i stort sett den enda lyx vi har ...nåja , ska inte klaga vi har ett gott liv gubben o jag.
Men nu ska jag gnälla lite , tycker att kylan har kommit alldeles för tidigt i år...har ju inte kommit halvvägs ute i trädgården...men jag totalvägrar att gå ut när det är så här kallt. Har lite mer buskar att klippa ner,en häck ska ansas,och sen vill jag städa det mesta innan snön kommer. Jens o Lennart ska spika ny panel på garaget...den är målad och klar...sen måste vi ha hem massor av ved till vintern,så här finns att göra minsann.
Stekte torsk till middag i dag, och sen stack vi direkt till rehab...det var dags för Bosses träningspass...han gör framsteg på alla fronter , och fick beröm av sjukgymnasten !!!
Under tiden var jag på Parkgården och tog ett snack med personalen om hans fortsatta träning där till vintern...som tur var så var det bara att komma tillbaka efter uppehållet.
Sen skulle jag ränna runt i affärer, men sprang på Ing-Marie...hon var på väg till Akropolis för att äta lunch så jag hakade på . Hon bjöd mig på kaffe och till det en god äppelkaka...fick en trevlig stund med henne i stället för att förstöra en massa pengar. Hann också med ett besök hos de trevliga flickorna på Lotsen innan det var dags att hämta hem Bosse ( som nu hade träningsvärk).
Onsdag-kväll betyder att vi ser på TV på varsitt håll, han kollar ju trav hela långa kvällen, inte my cup of tea precis.
Ha det bäst !!

Var tacksam mot dom som
irriterar dig.
De hjälper dig att träna upp
ditt tålamod....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar