fredag 1 oktober 2010

Höstdag

Dagens rätt
Hejsan!!

Jonna

Vi bestämde oss på morgonkvisten för att ta oss till torget och träffa lite folk + handla lite småsaker, jag fick bråttom att skutta in i duschen, ja jag tror faktiskt att jag skuttade i dag. Sen rättade jag till anletsdragen så att man inte åker dit för förargelseväckande beteende...den risken finns.

Hade tur att få en bra parkering så att jag lätt kunde lasta ur rullstolen, det är inte det lättaste mitt i stan , men i dag hade vi som sagt tur. Vi har funderat en hel del på detta fenomen, det finns ju inte så många handikappsparkeringar centralt, men för några år sen så var det inga problem att hitta en plats...men nu är det näst intill omöjligt. Nässjö måste ha invaderats av människor med handikapp för "alla" tycks ha fått ett parkeringskort för handikappade,märkligt fenomen.
Handlade tjocka byxor till Bosse, bekväma att sitta i "rullen" med....dom finns faktiskt hos torghandlarna ( tur att han inte är beroende av märkeskläder). Blev lite gott i fiskbilen + blommor och bröd också.
Jonna var ledig så hon mötte upp med oss på stan....sen ville hon följa med oss hem och äta soppa,men innan vi åkte hem så var det ett besök på apoteket också, det är bara inte klokt vad mycket vi bär hem därifrån.

Våran privata snöskottare kom på eftermiddagsfika, snart kör ju den säsongen igång, men han lovade att hjälpa oss även i år, tänk vilka snälla människor det ändå finns. Alla dom här som ställer upp för oss är ju garantin för att vi kan bo kvar i huset.
Senare kom Stig och skrev på ett papper....han slutar ju hos oss som assistent, han hinner inte detta längre, men det betyder inte att han slutar att komma hit, han är fortfarande Bosses vän.
Och så kom min syster och hennes gubbe hit på snabbvisist...men dom kommer i alla fall det är huvudsaken.

Så i dag har det varit svängdörrar hos oss, härligt vi gillar ju att få besök av goda vänner.
Slut för i dag.
Ha det bäst !!

Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift
That´s why we call it the present

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar