onsdag 13 oktober 2010

Skrattigt !!

Detta är tuppkaka Macko!!!
Gunilla o Bosse
Denna veckan har vi mer än vanligt på programmet, som Bosse säger har vi mer än två saker om dagen så kommer stressen krypande,så kan det bli när man råder över sin egen tid. Det är ju så att man unnar sig allt för långa stunder att vakna till liv, med kaffe och tidning/ dator det får man ju sota för sen om man ska iväg nånstans...men morgonstress finns inte på kartan i detta hus längre, och det är ju underbart.
Tisdagen hade vi kvar det strålande vackra höstvädret, fast kallt som attan om morgonen, nu är vinterjackorna framtagna och påtagna. Bakade lite på förmiddagen, Gunilla skulle ju komma och då förväntas det att tuppkaka ska stå på bordet...sist hade jag inte hunnit göra nån så nu gjorde jag två ,lite kompensation alltså.Blev en sort till med en klick lemoncurd på.... ganska god den oxå.
Bosse var självgående i dag och jag ägnade min tid åt tvätt och lite annat pyssel.
Vi hade fått "napp" i musfällan igen, som tur är så slapp jag ta hand om detta äckliga skit, jag kan inte tänka mig att ta i fällan ens med tång.USCH OCH FY FÖR FASEN !!!
Gunilla kom alltså och klippte mig så nu är jag fin ett tag , vi hade som vanligt en trevlig stund med mycket skratt,om ett gott skratt förlänger livet så fick vi några bonusår,,det tackar man ju inte nej till.
Fick brev från sjukhuset, nu ska jag iväg på en massa undersökningar och provtagningar inför min operation...äntligen händer det nåt så man blir av med skiten ( tumör på hypofysen)...men nu som först har hjärtläkarna gett klatecken att mitt hjärta är starkt nog...man vill ju helst vakna efter op. Så nu har man alla tankar upptagna på detta, är ju lite att fundera på, hur vi ska lösa allt på hemmaplan t,ex...men men det måste ju lösa sig  och den dan den sorgen.
Ha det bäst !!

Gräset är bara grönare
på andra sidan
om man glömmer
att vattna
hos sig själv....

1 kommentar: