lördag 23 oktober 2010

Vitt, vitt vitt....

Detta foto är sen förra året...riktigt så här mycket snö var det inte...
Hela landskapet var alldeles vitt i morse ( och vi som skulle ta det sista i trädgården inför vintern) vackert var det så man blir nästan tårögd, det blir så tyst ,rent o fint när snötäcket har lagt sig....men det är nog aningen för tidigt så allt försvinner väl på nån dag. Men det låg nu ca 5 cm på gården. Fick lite julkänning och började att fundera på mina små tomtar som ligger i sina kartonger , nu vill dom snart upp till oss !!
Bosse tycker inte att snön är lika vacker, han gillar INTE den kalla årstiden, och den nya rullstolen har ju ännu mindre framhjul än den gamla så det blir inte lätt att dra den i snö. Nässjö stad är ju heller inte den mest handikappsvänliga om vintern, finns i stort sett inga trottoarer att ta sig fram på. Tur att det är nära till Jkpg.
Herrn i huset tippade vid datorn och jag höll på med mitt.d.v.s resten av städningen , tvätt och byte av lakan.
Gjorde ett lass pannbiff till middag, bjöd assistent på mat, och det gick hem för aptiten var god, kul att laga mat när det blir uppskattat.
Fick sen bilen tvättad och vinterdäcken pålagda, vi har det för jäkla bra far o jag...rena lyxlivet minsann och vi vet att sätta värde på det också.
Mor o far hade vågat sig ut i kylan och kom på eftermiddagsfika, så Bosse åt wienerbröd i dag igen, han smörjer kråset den mannen....att han inte går upp i vikt med tanke på att han sitter still hela tiden , märkligt !!
Följde med Jens o Jessica och handlade, vi var på Kanonaden och Kvantum , så nu har vi massor av gott hemma till helgen.
Oliver stod med sin moppe utanför ICA, han klarade moppe-kortet i dag, och halt var det på gatorna så nu blev både Jessica och jag nervösa.... de var ju ett helt moppe-gäng som skulle ut och susa omkring. Det är allt lugnast med små små barn ( och barnbarn). Men det är tidens gång, man får hoppas att de är försiktiga, och roligt ska dom ju ha i tonåren.
Blev jättegoda räkor sen framåt kvällen, Bosse skalade och njöt av dom ca en timma...stressiga jag satte i mig mina på 10 minuter, sån är jag.
Blev så glad när posten kom i dag (kl 4) fick ett långt brev från min barndomsvän "Macko"....kände igen hennes handstil på en gång. Det märkliga var att bara 15 minuter tidigare hade jag pratat med hennes käre Bror, honom har jag sprungit på 2 ggr på en vecka, och innan dess var det nog åratal sen.
Nähä nu ska jag ta itu med denna dag.
Ha det bäst !!

Måtte ditt liv ha dagar som lyser.
Jag önskar,
att du ska få vakna till sol
som lyser genom fördragna gardiner,
till fågelsång, till nybakat bröd,
till arbete som du längtar efter
att få ta itu med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar