lördag 9 oktober 2010

ännu några dagar

Så har ännu några dagar gått, och jag har glömt att skriva här, Bosse har satt in ett räkneverk på sidan och det är bara en bråkdel som tittar hit jämfört med min gamla hemsida, så jag kommer nog att lägga ner denna också. Var sak har sin tid och detta känns inte så viktigt längre, sen skriver jag ju min alldeles privata dagbok sen ca 30 år tillbaka i tiden...inte en dag har jag missat att skriva om i våra liv. Det kan jag däremot inte sluta med för det har blivit ett gift, och där skrivs ju mycket mer av mina innersta tankar om det mesta.
Får se vad som hänt sen sist nu då...inte så väldigt mycket förstås, vi har ju ett stillsamt liv...Bosse var lite kass på torsdagsförmiddagen så vi höll oss hemma, inget torg o kyrkogård som var planerat...men efter lite mat o vila så piggnade han till som genom ett trollslag. Vi tog oss ut till bilen mellan skurarna, för fy sjutton vad det vräkte ner hela dagen, tog ut lite pengar , köpte lite fikabröd och åkte sen till far o mor...dom hade köpt en ny spis som de var så glada över..vi barn hade bidragit med hälften, en för tidig födelsedagspresent till dom båda två.
Min pappas bror Lennart hade varit på besök hos dom, honom missade vi med en halvtimma..hade varit kul att träffa honom , är ju massor med år sen sist.
Var också på en snabbis hos Ulla o Bengt...men bara innanför dörren , hon hade lagt ut pengar till spisen och nu ville jag ju göra rätt för mig.
Fredagen kom med gråväder men inget regn, det gick lite tid till städ o tvätt,det gamla vanliga alltså och Bosse höll på med sitt. Han anmälde vårt intresse till en sprillans ny lägenhet i City, men men vi är nog inte ensamma om att vilja ha den, så chansen att få den är nog liten. Vi ska i alla fall titta på den i nästa vecka så får vi se om allt funkar för honom ur handikappssynpunkt. Nu har man huvudet fullt av tankar igen, men nån gång måste vi ta steget så är det ju för alla...man blir ju inte yngre med åren. Hus och trädgård är ju härligt, men lägenhet centralt är ju lyxigt och smidigt...usch vilket dilemma vi fått. Hoppas att allt löser sig till det bästa det är ett stort steg att ta.
Blev en åktur i dag också, många ärenden att uträtta, sonen har ju fyllt 43 år och present skulle inhandlas, sen var vi sugna på räkor så Kanonaden fick ett besök och sist var jag inne på Willys.
Där blev det lite uppståndelse när en hund hade slitit sig utanför affären, tydligen hade den gjort ett utfall mot ett barn, så personalen fick ta hand om den när den trippade in i affären.Ägaren kom dock ganska snabbt och tog hand om den, det var en respektingivande Rottweiler så jag förstår att folk blev rädda.
Kvällen blev ju vid TV:n förstås , tittade bl,a på Idol
Ha det bäst !!

När botten är nådd
har man i alla fall
fast mark
under fötterna.

1 kommentar: