onsdag 20 oktober 2010

Grått...

I dag (läs tisdag) så infann sig en sån där jobbig känsla som jag hade när jag jobbade utanför hemmet, då var tisdagar de allra värsta dagarn på hela veckan....dom var låååånga och trista och helgen var alltför långt bort. Hade alltså en dag seg som kola, blev inte många knop alltså....man kan säga att jag hämtade krafter till resten av veckan ,det låter väl bra .
Bosse hade beställt rotmos till middag ,så det blev det förstås både han och jag gillar ju det , men ingen av våra barn dom tycker att det är äckligt, jag har alltid älskat rotmos, min mormor brukade bjuda mig på det när jag jobbade på fabriken hemma i Forserum. Då ringde hon till Kennet , min bas och bad honom tala om att hon bjöd på middag, och jag tackade minsann inte nej.Frågan är om man orkade uträtta nåt på eftermiddagen , för man var ju proppmätt???
Fick bilen uppkörd till glasmästaren, vi har fått två stenskott i framrutan, men dom var för små att göra nåt åt ??? Är det inte nåt att göra då ??Hoppas nu att dom inte "ger sig iväg" bara.
Bosse var ovanligt pigg i dag , trots att det var dagen efter sprutan,skönt....och jag fick svar på synfältsundersökningen, allt var som förra året ,ingen förändring alltså. Nu ska jag bara vänta ca 10 veckor på magnetröntgen...man får vara utrustad med tålamod minsann. Min förhoppning är ju att tumören på hypofysen inte har vuxit på detta år...kanske kan man då slippa opereras och få medicin i stället...hoppas hoppas....
Min syster Ulla kom på en fika på eftermiddagen...hon hade varit och veckohandlat i "storstaden"  alltid lika trevligt med spontanbesök.
Jag var lite trött och la mig faktiskt sen en stund...TV:n susade i bakgrunden så jag somnade till ZZZZzzz
gött var det och gjorde att jag höll mig vaken nästan hela kvällen, inte illa.
Ha det bäst !!

Tänk att ett litet fånigt vykort
på en måndagsmorgon
kan lysa upp en hel dag
hela hjärtat
hela universum....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar