måndag 11 oktober 2010

Frost..

Nu kryper kylan inpå oss och ger oss en förvarning om vad som komma skall, men numera är jag ingen vinterhatare längre, värre var det när vi bodde på landet och man jobbade i stan2½ mil bort...jag som hatar att köra bil på hala och snöiga vägar. Det var bara att bita ihop varje morgon , palta på sig och ge sig ut, vissa morgnar började jag så tidigt att jag var ute före plogbilen , då fick man spåra in till stan..usch vilken tid det var. Nä, då har man det allt bra mycket bättre nuförtiden, det kan snöa bäst det vill ( och det gör det ju på höglandet) vi drar då bara täcket över huvudet och ligger kvar en extra stund i sängen.
I dag måndag var det alltså vitt av frost på vår gräsmatta, och grannarna fick skrapa sina bilrutor, fattar inte varför de inte kör in sina bilar i garaget över natten, alla har ju garage??
Min årstid har nu alltså börjat...det infinner sig ett lugn i min kropp under vinterhalvåret,stressnivån sjunker och jag bara njuter av lugnet och en kravlös tillvaro.
I går söndag tog vi ner häcken som brett ut sig alltför mycket, den var ca 2 meter bred....men nu är den ansad och fin.
Bar också ner massor av kuddar o dynor ner till källarförrådet, vill inte ha allt ute för vi har ju besök av små äckliga kryp på altanen...det är ju själva f..n att de trivs så bra hos oss..Lennart vittjade en fälla med en mus i , jag höll på att svimma, det kunde lika gärna varit ett lejon på altanen..detta är min enda fobi och den är stor.
Bosse var ute jättelänge och fick en massa frisk luft, det var ju en härlig dag...Kerstin jobbade som vanligt i sin trädgård...jag beundrar denna kvinna som fixar allting själv.
Det blev sen middag i dag..vi hann inte tidigare , severade lövbiff m. champinjonstuvning och klyftpotatis till detta hade vi rosenkål, det gick ner minsann..
Ha det bäst !!!

Alla får sin beskärda del
av lycka o glädje.
En del får den dock mer
beskuren än andra...

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är jättetrevligt att kika in här då ser jag att ni har det bra ,kram!Anette

    SvaraRadera