tisdag 19 oktober 2010

Upp med tuppen

41 år sen....inte klokt
Måndag igen, och det betyder att vi är uppe tidigare än vanligt, kl 10 måste allt vara klart och kaffe och lite gott fika stå på bordet, det har jag skämt bort gubbarna med i ca12-13 år nu. "Tjaffe" är en trogen vän som kommer varje vecka och kollar läget, och pratar lite skit med Bosse.
Jag satt med en stund, men sen har jag ju lite annat att göra oxå...borde gå ut och kratta löv, men det blåste så det var ju helt meningslöst. Det allra meningslösaste är att vi har inga egna löv, bara grannarnas som hamnar hos oss från två håll, får väl göra som förra året helt enkelt, d.v.s skita i dom och titta åt ett annat håll..
När middagen var avklarad så åkte vi och veckohandlade, träffade så många som vi kände och alla var pratsugna så det tog tid minsann, men det är alltid kul att tjöta bort en stund. Jag träffade bl.a en kollega från min tid på skolan, hon är lika gammal som jag , och nu var hon trött på att jobba , ville vara hemma och kunna dra täcket över huvudet i vintermörkret. Jag vågade knappt säga att den lyxen har jag redan...men å andra sidan hade jag hellre sett att Bosse varit frisk och att vi jobbat utanför hemmet båda två. Vi människor är visst aldrig nöjda med det vi har...märkligt !!
Slägde in all mat och gick sen en kall o blåsig promenad, men skönt när det är gjort. Dammsög o tvättade av golven innan jag tog kväll.
Fick ett telefonsamtal från min morbrors fru Majken...hon grattade oss på bröllopsdagen 41 år har vi nu kämpat sida vid sida ....och dom har varit förlovade lika länge, dom slog ju till samma dag som oss. Tänk att så många år har gått sen Majken sydde min brudklänning, oj vad glad jag var åt den, den var så fin och satt så bekvämt det kommer jag särskilt ihåg.Hon kan sy den kvinnan, och det är nåt jag aldrig har lärt mig...helt obildbar på den punkten...men jag kan annat i stället så är det ju.
Ha det bäst !!!

Jag önskar att du alltid
ska få känna dig lycklig.
Måtte de dörrar du knackar på
öppnas för dig
och avslöja det oväntade
och fantastiska....

1 kommentar:

  1. Inga-Lill10/26/2010

    Hej vännen
    Evelina och jag är ute och kollar runt lite. Och upptäcker att ni har firat bröllops dag....GRATTIS...

    Kram Evelina hälsar med en puss på näsan

    SvaraRadera