fredag 22 oktober 2010

Fångst i fällan...

Den här lilla musen kan accepteras....
Hickade till av skräck när jag drog upp rullgardinen i morse...satt där inte en fet äcklig mus i fällan IGEN, håret reser sig i nacken på mig och jag får rysningar i hela kroppen av denna syn. Hur ska man få bukt med detta , det har blivit mer o mer möss här, värre än när vi bodde på vischan...ur led är tiden minsann !!!
Det blev en snabb vädring med mig stående i dörröppningen till altanen....fast gud vet vad jag skulle gjort om en mus var på väg in ???
Blev lite städning av på förmiddagen....bjöd Jens på mat vi hade ju ärtsoppa o pannkakor i dag, passade i kylan minsann.
Åkte sen till torget och köpte växter till bosses föräldrars grav, köper alltid lila prydnadskål för det vet jag att lilla svärmor var så förtjust i...det var precis att det gick att gräva i jorden, några dagar till så hade tjälen satt stopp för det. Pratade med en skolkamrat som jobbar på kyrkogården...dom hade haft det kallt om örona i morse när de krattade löv BRRR !!!
Gick oxå en snabb runda bland knallarna , men lockades inte att köpa nåt, det var för kallt och jag ville inte ens ta av mig handskarna , så det blev en billig torgdag för min del. Köpte däremot varsitt Wienerbröd till Bosse o Lennart som fikade ihop på eftermiddagen, jag höll mig till en "slät" kopp.
Fortsatte sen med städningen av nerevåningen,har nu bara resten kvar.....som man brukar säga, skönt att ta lite i taget fast det är ju inte så himla jobbigt, vi skitar ju inte ner så mycket, far o jag.Tar ju oxå lite var dag så blir livet enklare.
Attans vad snö vi fick sen på kvällen, det blåste och snöade så det tjöt i öppna spisen,då är man glad att ha en varm säng att krypa ner i , med rena lakan och ett härligt täcke...man somnar sött utan att behöva vaggas till sömns. Man har mycket att vara tacksam över egentligen !!
Ha det bäst !!!

Det är nätet som är spunnet av vänlighet
som gör att människor håller ihop!
Ingen omtanke är för liten.
Den kan förändra någons dag.
Den kan förändra någons liv.....

1 kommentar:

  1. Hej Maggis! Ja, möss är det värsta jag vet. Nu har jag ju flyttat o ska förhoppningsvis slippa de små rackarna. Men när vi städade huset hittade vi alla deras små bo. Fy för s...n va äckligt. Kul att jag hittade hit och fick lite att läsa av ditt liv igen. Ha det bra.

    SvaraRadera