tisdag 26 oktober 2010

Bra dag...

Frostnupna blomster...de är oxå vackra
Uppstigning extra tidigt i dag , som alltid på måndagar....var skönt utvilad efter en bra natt , sov mina timmar och så även Bosse,trots spruta i går så sov han lugnt.Gröt stod på menyn till frukost, det mår vi så bra av i våra små (hmmm) magar.
Bosse tog sen sitt kaffe ihop med måndagskompisen, han hade gått hit i kylan så hans glasögon var helt igenimmade när han kom in i stugvärmen,han är en riktig friskus klarade promenaden hit på 20 minuter,det är mycket snabbt marscherat.
Lite senare kom Monica från Lotsen, hon tog en massa bilder på oss (värsta paparazzin), vi fick en förfrågan om att vara med på deras hemsida,och det är väl det minsta man kan ställa upp på. Bara hon nu fick till ett enda bra kort,jag brukar aldrig bli bra på bild. Men det kanske är som fotograf Hegethorn sa till mig för många år sen när jag tog ett passfoto -" Du kan ju för attan inte bli bättre på bild än i verkligheten"...där fick jag så jag teg.
Åkte senare ner till stan, mötte upp med Cinna, vi  hade en sak att styra upp som vi helst sett att vi slapp...men nu är det gjort och det var inte roligt alls....livet är inte alltid rosenrött !!
Vi tog oss tid att ta en god fika på Thimons efter detta trista uppdrag, kul att prata med henne och det lättade u

pp en aning.
Vi var sen på lite shopping, jag måste ju ha nåt nytt till helgen,hittade byxor och en fin scarves,alltid en början...tror nog att det blir en fin tunika också...hittade en men kunde inte ta det beslutet just då (typiskt mig)...Har ju en hel del i garderoben, men nytt är ju alltid fint när man ska ut på äventyr!!
Var dags för mat så fort jag kom hem, det blev plommonspäckad karré i dag, gjorde den i går så det var enkelt i dag.
Vädret var ju helt underbart till skillnad från söndagen,i dag hade trädgårdsarbete varit mer njutbart...blev ju lite spring på stan så lite härlig luft fick jag ju.
Hade väl behövt en "riktig" promenad, men vi åt så sent och innan jag visste ordet av så var denna dag till ända, mörkret kommer ju över oss ganska tidigt nu...nu slutar jag för denna gång.

Ha det bäst !!

Jag önskar dig djup, skön sömn
drömmar om ängar
där du sjunker ner i blommor och gräs
drömmar om vindstilla
silverglittrande oceaner
om öar vaggade av mjuka vågor
om länder som du själv skapat i din fantasi
om småprat med vänner
om vägar som leder till nya möten
om tröst i sorg,om pånyttfött hopp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar