tisdag 2 november 2010

Slarvmaja...

Här firar vi syrran
Hmmm...tanken att skriva lite varje dag försvann visst som en avlöning, måste bättra mig annrs glömmer man ju hälften. Få se nu,måndagen förra veckan var sista dagen som dokumenterats här...tisdagen tog vi en promenad på stan i underbart väder, hittade tre fina tunikor, kunde inte välja så alla tre åkte med hem. Och för en gångs skull så var jag nöjd med ett inköp, brukar annars byta och ha mig.Vi gick till Elsies och tog en god fika, där träffade vi flera som vi kände, och Jennie och John satte sig hos oss och fikade, kul att prata med dom.
Onsdagen var som alltid lite hektisk, förmiddagen bara springer iväg och vi äter ju redan kl 12, och sen bar det iväg till rehab, Bosse har kommit igång med träningen hur bra som helst. Under tiden så uträttade jag massor av ärenden....köpte mig en liten behändig resväska, handlade mat och var på återvinningen, var hemma och plockade in allt jag handlat. Hämtade Bosse , och vi stack till Eksjö och hälsade på mamma som nu ligger inlagd igen (hjärtat)...men hon var på benen och såg faktiskt ganska pigg ut, så det var roligt att se henne.
Torsdag var vi iväg till torget i snålblåsten så det var snabbt avklarat , handlade bara lite av fiskbilen + bröd och blommor..träffade massor av "kändisar" som vi pratade skit med.På kvällen var vi och gratulerade min syster som fyllt år ( 59), åt god smörgåstårta och sen bakelser, hon o Bengt är så bra vänner och trevliga att umgås med. Trötta båda två när vi kom hem så det fick bli en stund i TV- skenet under en varm filt.
Städade lite halvhjärtat på fredagen, hade ingen inspiration alls....packade min nya väska och förberedde lite här hemma inför helgen...bytte lakan och tog fram all Bosses medicin o.s.v.( Hönsmamma)

Lördag och mitt stora äventyr började, nu skulle jag få min 60-årspresent av familjen, dagen började med att Jens o Jessica hämtade mig för vidare befodran till järnvägsstationen, men först handlade vi lite smaska på under resan som ju tog ca 3 timmar.Vi åkte ju till Stockholm, och där var redan Malena och mötte upp oss vid tåget, gick alla tre direkt till hotellet (Sergel Plaza) det låg centralt och var mycket fint. Vi slängde in väskorna och sen drog vi ut i vimlet...det blev en promenad på ca tre timmar, och herregud vad mycket affärer vi besökte,
Tillbaka på hotellet bjöds jag på rosévin , och sen klädde vi upp oss och åt en supergod middag på hotellet. Vi satt och tjötade lite för länge så vi insåg att vi hade lite ont om tid, det fick bli en taxi till China-teatern, där såg vi Magnus Ugglas revy...och det var längesen jag blivit så road , vi skrattade så tårarna rann...alla som kan , gå och se detta. Höll på från 19.30- 22.30 med en liten paus. Vi gick sen hem i maklig takt, kan ju säga att det var fler människor ute där en kväll än man trodde, folk överallt och man hade full upp att titta på ...lantis som man är. Var trötta sen alla tre så det blev en kväll på rummet efter detta,rummet var fint så det gick ingen nöd på oss.

Det var ett jäkla liv i korridoren i natt, så det blev inte mycket till sömn, men vi var ändå uppe skapligt och nere i frukostmatsalen, åt en smaskig hotellfrukost, fattades inget där minsann , t.o .m vita bönor severades men det hoppade vi över.
Gick sen till Centralen och la in vårt bagage i förvaringsboxar (efter mycket strul), blev sen en shoppingrunda till...jag var genomsvett av allt spring i alla affärer, men kul var det allt. Vi åt på Åhle´ns innan det var dags för Malena att åka med sitt tåg till Gtbg, och i dag bjöd jag för nu var firandet minsann slut.Jag har lite svårt att bara ta emot, vill vara den som ger, det tycker jag bättre om !!
Jeesica och jag forsatte att shoppa, men nu var vi faktiskt innerligt trötta på detta så vi gick till Centralen och vilade benen, herreguuud vad jag sprungit denna helg, och vad glad jag är att jag orkade, gick ju galant.
Tåget var lite försenat så vi satt i fyra timmar och åkte , sen var det skönt att komma hem och fötterna sved. Hemma hade allt gått så bra, Bosse och Jens hade haft det bra och jag har inte oroat mig ett enda dyft... han hade O`Learys kycklingvingar att äta , jag orkade bara en knäcka.
TACK min fina familj för denna underbara helg !!!

Ha det bäst !!

Jag samlar på små
Vi väntar på att ridån ska gå upp...
förbluffande
och förtjusande
 minnen.
Det är de som
förgyller mina dagar...
Malena ser tankfull ut...
flickorna som tog hand om mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar