torsdag 18 november 2010

Längesen...

Nu har jag slarvat igen, och glömt att uppdatera eeler så har jag helt enkelt struntat i det. Helgen kom o gick snabbt som attan,på lördagen höll vi oss inne och bara myste....söndagen var det ju fars-dag , och Bosse blev firad på eftermiddagen. Bjöd Jens m. fam. på middag , det vankades biff-stroganoff , och till efterrätt kladdkaka o kaffe.
Måndagmorgonen var jag uppe och studsade i ottan, skulle ju på provtagning på fastande mage...gick hur bra som helst att ta proverna i armen denna gång, bara man träffar rätt sköterska så löser det sig alltid. Ett enda försök och det rann blod så fint ner i alla rören, har ju hänt att jag blivit stucken sådär 8-10 ggr innan de lyckats.
Tjaffe var hos Bosse så jag passade på att uträtta lite ärenden,köpte mig en ny god parfym,det kostar jag på mig ibland. På kvällen revs det tapeter här , nu ska det bli fint i sovrum och lilla gästrummet...ska bli så roligt att fixa till allt med nya gardiner o.s.v.
PÅ tisdagen var jag o Barbro och gjorde stan osäker medans gubbarna våra var på medlemsmöte....blev mycket kutande ut o in i alla affärer, jag hittade äntligen en bra handväska. Får lite pikar från olika håll att jag har massor av väskor , och det har jag, men nu är det så att jag måste ha en med en viss längd på axelremmen + att den måste vara smal men lång , jag ska ju kunna hänga den bak på rullstolen. Och så ska den ju helst inte skrapa i hjulen vilket flera av mina gamla gör. Måste ju ha händerna fria när vi är ute...så det var ett letande innan jag hittade denna perfekta väska, så nu är jag glad o nöjd.
Naturligtvis så fikade vi också , det hör ju till.
I går o nsdag så var far o jag i Jkpg, han behövde lite datorgrejer, och så tittade vi på en liten väggTV till gästrummet...fanns alldeles för mycket att välja på så vi får ta det nästa gång i stället...han skulle kolla hemma på nätet i lugn o ro. Vi åt på IKEA , jag tog köttbullar , det kostade 16:- inte riktigt klokt och goda var dom oxå...hela notan gick på 89:-.
Fick också glada besked från min läkare, alla prover jag tog i måndags var jättebra , som hon sa näst intill perfekta....och det är konstigt hur psyket fungerar för genast blev jag flera snäpp piggare !!!EKG , kolesterol, blodtryck, kalium , kalcium ALLT var bra. Kommer inte ihåg sist jag fick så glädjande besked,, UNDERBART !!!
Behöver väl inte tala om att jag köpte mängder av fina ljus på IKEA.
Stig var och fikade med Bosse på kvällen, som sagt så är han en fin vän.
Ha det bäst !!

Stora gärningar i godhetens tecken
betyder mycket i denna värld
vi lever i idag.
Men det gör också de små vänliga gesterna
som kan glädja ett ensamt hjärta.
Det är detta som skiljer vår planet
från alla tusen stjärnor på himlen-
möjligheten att vara vänlig-
möjligheten att bry sig....
IKEA-ljus till höger, billiga ljus till vänster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar