lördag 20 november 2010

Fruktstund...

Nya gästrummet, blev bra.
Har jobbat hårt i dag så jag var värd en fruktstund....nä jag skojar bara , har sytt en gardinkappa och fixat klart det "nya" gästrummet...men det tog sin lilla tid, och allt annat ska ju flyta på ocskå.
Macko, jag vet att du läser detta, vet du att varje gång jag skalar en apelsin så tänker jag på din mamma Lisa...ni hade alltid en stor låda med Jaffa.apelsiner i källaren , och Lisa såg till att vi åt av dom på vintern. Sen brukade vi ta ett par var och lägga i bröstfickan på anoraken....undrar om vi låtsades att vi hade bröst ??? Hahahaa.... sen tog vi en tur på skidorna oftast "kabelrundan" kommer inte ihåg att vi var förkylda så ofta , så vi fick nog i oss C- vitaminer, eller så var det all frisk luft som gjorde susen. Åkte vi inte skidor , så var vi ju på "plan" och åkte skridskor...ända till "Karsbo" släckte alla lampor , och sa åt oss att gå hem...vilka tider det var , härlig barndom eller hur???

I går kväll när jag var på stan så hade militären övning där, grönklädda gubbar med dragna vapen mitt i fredagsvimlet, en makaber syn , och en grupp invandrare (somalier) gjorde stora ögon och såg helt skräckslagna ut, stackarna !!!
 Pratade med lille Theo i telefon på förmiddagen, han hade sovit borta för första gången alldeles ensam, och när han kom hem på morgonen så sa han " Mamma tycker du att det är trevligt att jag är hemma igen ?? " Han är så härlig och söt den ungen,,,saknar allihop jättemycket, det var längesen nu.

Nä, nu suger det i kaffetarmen, får allt bli en kopp med en papparkaka till...man kan aldrig bli för snäll !!!
Ha det bäst !!

Jag önskar dig glädjen
att alltid ha något att ge
-en överraskning, ett vänligt ord
nybakade bullar,
en liten bok, en blomplanta, lite frukt
-en hjälpande hand
-ett lyssnande öra
-tid att trösta.
Måtte allt gott du gör bli ihågkommet
och alla dina misstag förlåtna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar