onsdag 24 november 2010

Dags igen...

mycket snö..buskarna bågnar
min snälla skottare
Så var det dags igen att ta fram allt julpynt, men i år kommer jag inte att var fullt så "galen" som jag brukar...orkar bara inte ta bort allt vanligt prydnads-grejs för att ge plats åt nissarna. Det får bli betydligt mindre i år ( tror jag), vi har ju inga små som kommer hit och tindrar med ögonen längre, sorgligt nog. Men de finaste tomtarna och änglarna ska jag minsann ge plats åt , annars blir det ju ingen jul,lite traditioner får man allt hålla på.
Vad har hänt sen sist då, ja inte så särskilt mycket , som alla vet så är ju vi på Höglandet totalt insnöade för tillfället, och ute-hissen strejkade IGEN , fick ta på min suraste och argaste röst och ringa ansvarige på kommunen. Men det har jag inga problem med längre, har fått ganska mycket skinn på näsan när det gäller kontakter med olika myndigheter.Det är ju bara så trist när Bosse väl är klädd och klar och vi är redo att gr oss ut...och så händer ingenting med hissjäkeln, då är det lätt att hålla sig för skratt, men de kom i alla fall fort denna gången. Fast då ville inte Bosse följa med, man är ju lite rädd att samma procedur ska hända när vi kommer hem igen...hur kul skulle det vara att stå på gården i en rullstol i full snöstorm ???

Jag uträttade massor av ärenden...nu fattas ju ljus o annat till alla stakarna...fattar inte att de går sönder under vinterförvaringen...alla var ju hela när jag packade ner dom i vintras ???Köpte mer tapeter och ett par söta juldukar, en skål i form av ett hjärta fullt med godis , sen förstås lite mat det slipper man ju inte undan ( inte lika kul)
På måndagskvällen började stormen vina ute , och man var glad att ha en varm säng att gosa ner sig i..och under natten kom det ju hur mycket som helst. Jag har ju lyxen att få garageuppfarten skottad med hjälp av en stor maskin...men finputset får man ändå ta själv....skottaren kom på f.m men framåt dagen syntes det inte att han varit här. Gunilla skulle ju komma så jag gav mig ut och skottade så hon i alla fall kom in i huset, allt orkade jag inte ta. Gjorde en äppelkaka och några räkmackor till oss...Bosse fikade med oss, han gillar Gunilla hon är en så härlig tjej...hon fick med sig godishjärtat hem...det är hon värd som kommer hit i ovädret och gör mig fin i håret!!
Nu är det onsdag redan och jag tog en paus i stöket,strax blir det mat , torsk o spenat i dag...sen forsätter jag i lagom takt att fixa o dona. I kväll ska jag träffa alla andra assistenter, vi har ju ett par träffar /året...det är värdefullt för vi har ju ett ensamt jobb egentligen,vi har så trevligt när vi ses och trots att vi är många så känner man de flesta.
Jag slipper som tur är ta ut bilen, Jens kör mig och hämtar mig och så är han förstås hos Bosse under tiden så att jag kan koppla av (hönsmamma) !! Nu slutar jag för denna gång .
Ha det bäst !!

Du gav mig inte någon skjuts
bara för att du ändå
skulle åt mitt håll.
Du vände bilen
och frågade vart
jag ville åka.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar