onsdag 10 november 2010

Vitt vitt vitt....

En liten nätt skottare...
Snön ligger kvar och lyser upp landskapet, allt har nåt positivt med sig...nu är det som ett julkort utanför fönstret, måste medge att det är fint fast kallt. Vi var uppe och skuttade redan kl 7 i morse , okristligt tidigt tycker jag, skulle ju till vårdcentralen för koll, hade tid ½9, insåg snabbt att jag inte kom ut med bilen för vår egen skottare hade inte hunnit med oss än ( han måste ju ta alla industrier och gator först). Jens förbarmade sig över sin gamla mor och skjutsade mig,
Träffade en mycket trevlig kvinnlig läkare , som ingav förtroende och gav sig tid, tog blodtryck, det var bra 131/50,äntligen ligger det stabilt känns skönt. Två timmar tillbringade jag där , tog också influensasprutan på inrådan av läkaren, mycket med tanke på Bosse så jag inte får den och sen smittar honom...det blev ingen rolig historia om han fick flunsan. Gick förbi cafeterian på väg ut, där stod en tjej och gjorde smaskiga räkmackor, kunde ju inte låta bli utan ett par fick följa med hem....ska bli gott så här på "lillelördagen".
Bjöd Jens på middag som tack för hjälpen, det blev ägg o bacon i dag + kaffe och pepparkaka så att vi blir snälla .
Sen kom skottaren, två tag med skopan så är hela uppfarten ren ner till asfalten , i stället för att jag ska slita med tung kramsnö i en halvtimma, fast numera tar ju Jens det som inte maskinmannen tar, jag har inte skottat sen mina hjärtproblem började, bara sopat av trappan. Man har det för jäkla bra !
Efter maten så var vi slöa båda två, Bosse ville vila direkt jag röjde upp och sen sov vi båda två en stund...jag pallade inte att gå upp så tidigt Hahaa....
Nu ska jag sy upp mina gardiner och sen städa lite köksskåp...har tagit två redan och kastat en massa skit som jag aldrig använder, nu ska det UT ! Efter detta är det nog kväll och vi startar väl dumburken, alltid är det väl nåt att glo på....tror att det blir en film oxå innan denna dag är slut.
Ha det bäst !!

I världen är du bara
någon.
Men för någon är du
hela världen....

1 kommentar:

  1. Har röjt lite här med. Gott är det blir gjort. Nästa vecka ska vi börja sortera sopor i "nya" kärl, bäst att passa på att hiva allt i en salig blandning denna vecka!!!
    Ha det bra /Nina

    SvaraRadera