torsdag 4 november 2010

Springdag...

Var på gång hela långa dagen, förmiddagen svischade förbi i raketfart...så är det ju alltid, allrahelst på onsdagarna för då är det mycket på programmet ( i våra ögon ).Vi är som alla pensionärer som blir stressade av att ha mar än två saker på gång, det blir så man går ner i varv på nåt konstigt sätt, eller är det så att den late får bråttom till kvällen.Gjorde lite lätt mat innan vi gav oss ut på dagens aktiviteter, det blev korv o mos + rivna morötter. Sen lämnade jag av Bosse på rehab, det var ett äventyr att ta sig dit minsann , för det regnade, haglade och åskade , fy för attan vilket busväder det var. Som tur var så kunde jag stanna precis utanför entrén så att han inte blev dyngsur innan träningen. Struntade i att åka till stan naturligtvis, tog mig hem och gjorde lite nytta i stället, det lilla man hinner på dessa 2 timmar.
Vädret var ännbu värre när jag sen hämtade honom , himlen var blygrå och man trodde nästan att domedagen hade kommit, och nu blev vi blöta innan vi kom in i stugvärmen, Bosse fick byta kläder !!
Dammsög och strök min tvätt, Stig var på visit och pratade en bra stund med Bosse under tiden....han är en bra vän som inte sviker...till skillnad från många andra "nära o kära".
Sen var det dags att dra ut i ovädret igen...nu skulle maken på styrelsemöte på Lotsen, hade helst stannat inne denna höstkväll...men ut var vi ju tvugna att ta oss. Jag var solo en stund, åt lite och "Face-bookade" sen iväg igen PUST !! I dag har benen pinnat på minsann och jag sov sött vid TV:n under kvällen...så när det var läggdags så var jag pigg , och satt uppe till ½ 1 minsann...man är antagligen inte klok som inte lägger sig i stället.
Ha det bäst !!

Det är de vanliga människorna
omkring oss
de vi kallar vanliga,
tråkiga och konventionella
som väver ett nät av vänlighet
som får världen att hålla ihop...

1 kommentar:

  1. Hittade.... trevligt, nu vet jag vad ni sysslar med igen!
    /Nina

    SvaraRadera