fredag 5 november 2010

Farbror doktorn...

Vaknade till liv ( nåja) efter en natt med sömn utan ett endaste avbrott, kommer inte ihåg sist det hände...så man var ganska pigg o fräsch ( allt är relativt) under dagen, en underbar känsla  var det i alla fall att vakna och känna sig utsövd. Fixade och höll på här på morgonen som alltid...allt ska göras på mitt sätt och enligt schema för att fungera, tokigt  , ja jag vet men sån är jag.
Gav oss sen iväg till Bosses neurolog i Växjö,jag körde förstås och nu är jag så van att ratta bilen så jag kör som en gud(inna)...har ju knappt fått låna ratten de senste 12 åren sen vi fick anpassad bil.Kom som vanligt i god tid...det är ju min planering som gäller, jag är ALDRIG sen till nåt, det är att stjäla tid för andra och ganska respektlöst.Vi hann ta en god fika på lasarettet...äppelkaka o vaniljvisp satt fint ihop med kaffet!!
Var först hos Lars, läkaren och där fick Bosse positiva besked, han kan nu sluta att ta dessa evinnerliga sprutor, dom har ingen verkan på honom längre , utan gör honom bara dålig varannan dag. Nu ska han få tabletter i stället , men först i februari....dom har så bra effekt har studier visat, han kan bli upp till 30% bättre i muskelfunktion...om detta händer så är det ju helt fantastiskt.Så nu ser vi fram emot att tiden går fort till februari,ska bli spännande att följa den utvecklingen, 30% är ju jättemycket om man tänker efter. BRA !!
Sen var det dags för ett besök hos MS-sköterskan Lovisa, världens goaste sjuksyster,rätt tjej på rätt plats minsann. En hel timma var vi hos henne, hon går igenom allt och ställer alla de rätta frågorna, så vi gick även därifrån glada och nöjda..även vi fick ju ställa alla frågor vi hade och fick bra svar på alla.
Nu var vi sugna på att handla hem lite gott, så vi gjorde ett besök på City-Gross, där fanns allt och matutbudet var stort + att Bosse var hungrig så det handlades en hel del.
Sen gjorde vi nåt som vi nästan aldrig gör, vadå ? Jo, vi åt på Max , varsin riktigt god hamburgare...men attan vad mätt jag blev, har inte ätit hamburgare sen Mc Donalds la ner här i stan, så det må väl vara hänt...en gång är ju ingen gång sägs det ju.
Hade sen en pärs när jag rattade bilen de 12 milen hem i mörker, är ju så ovan vid mörkerkörning , men hem kom vi till slut, och glad var jag när jag slog igen garageporten , var ganska trött i ögonen.
Blev sen bara lite TV-tittning och vi åt varsin clementin sen var vi nöjda för i dag.
Ha det bäst !!

Du skickade mig ett e-mail
för att du inte hört av mig på länge
och var orolig för mig.
TACK !!
Jag mår bra
Har bara lite mycket att göra.
Men det är underbart
att någon bekymrar sig om mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar