fredag 26 november 2010

Äntligen advent...

 
Nu har det äntligen blivit advent, härligaste högtiden av dem alla i mitt tycke....alla ljus alla stjärnor och vackra ljusstakar som lyser upp i vintermörkret. Och nu när snön ligger så vit o fin ute så är det ju nästan FÖR vackert, jag bara älskar julen och advent. Nu har jag ju också gjort det enkelt för mig och skickar pengar till Malena så fixar hon sina barns klappar, och de stora alltså Jonna o Oliver vill ju bara ha pengar , så jag slipper ränna gatlopp i affärer efter passande klappar. Men det är ju likadant varje år att nåt litet hittar man ju ändå...går ju bara inte att sluta helt !!
Nu har jag ägnat de två senaste dagarna till att pynta hela huset, här njuter vi av julen så länge det bara går.Måste säga att folk är lite konstiga, för när de kommer hem till oss så säger alla att " Åhhh vad mysigt med allt pynt,så hemtrevligt ni har det med allt juligt" Men ta fram ditt också säger jag då, men nej oh nej inte förrän dan före dan...det hör till ! Ändra på det då och sug på julkaramellen så länge det bara går för katten!!

Jag är helnöjd nu och myser i fulla drag..bara att komma upp på morgonen till allt det ombonade t.o.m gröten smakade annorlunda i morse...MYS MYS...

I dag har jag ägnat dagen åt att fixa allt på nerevåningen,städat och håll i er nu : Klätt granen så i kväll så blir det att sitta och titta på den och tindra med ögonen.
Fick oväntat besök av far o mor...trodde väl aldrig att dom vågade sig ut på dessa vintriga vägar, men dom behövde komma till stan och proviantera lite, och mamma har ju knappt varit ute sen hon kom hem från sjukhuset, så hon var glad att se nåt annat.
Nu vill Bosse ner till kvällens TV-tittande, vi ska äta räkor och gott bröd ...det duger.
Ha det bäst !!!

Det är lättare att ha godhälsa
så länge man inte är sjuk...

Ingen har valt sitt öde
därför kräver ödet
att vi alltid ska vara redo....

Ordspråk är som
färdigsydda kläder
det händer att dom passar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar