tisdag 9 november 2010

Snökaos i dag...

I dag är jag väldigt glad åt att ha mitt jobb inom hemmets fyra väggar, inte alltid lika kul med tanke på vad det innebär...men i dag är det LYX !! Det snöar ju på tvären och blåser så det tjuter i öppna spisen, blir alltså en innedag med lite pyssel.
Har inte varit inne här på ett par dagar igen, men vi har sen sist haft en stillsam helg , lördagen bara försvann gjorde väl lite nytta som alltid, får ju dåligt samvete om jag bara latar mig. Det blev en riktig rengöring av kylskåpet bl.a...fasen vad tomt det blev där då !!
Söndagen kom med strålande väder så vi gick en riktig långpromenad i solen, känns så skönt att orka detta igen trots allt, men det märkte jag ju om inte annat i Sthlm, där travades det i timmar.
Vi var inte vid graven i år, den biten tog Lennart o Ann-Marie, men jag har inte särskilt dåligt samvete för det, man behöver inte gå dit för att minnas sina nära...jag tänker på dom VARJE dag, min goa söta svärmor och min snälla fina mormor o morfar....Svärfar o farfar o farmor . Jag har ju deras foto på väggen så jag ser dom varje dag och klappar dom lite på kinden, och tänker på hur goda människor dom var. Min svärmor Lilly skulle ha fyllt 94 år i går !! På Vendela-dagen och jag min dumma mormor glömde att ringa och gratta våran Vendela på namsdagen...ett tag köpte jag paket till alla på namnsdagen , men sen började jag att glömma detta och då la jag ner den versamheten.
Glömmer aldrig Oliver när han var ca 7-8 år , han satt i trappan upp till sitt rum och tjurade, Jens undrade vad han var sur för ?
-Det är min namnsdag och tillomed farmor har glömt det, svarade han.
Då hade jag dåligt samvete!!
Jens o Jessica var på visit här på söndagskvällen.

Måndag betyder veckohandling...men jag hade fuskat och handlat en del redan på söndagen så vi släpade inte hem så mycket denna gången.
Sen tog vi itu med pannrummet med hjälp av assistent, Bosse pekade på allt som skulle slängas, som tur är så är han ingen "hamster" utan skiten åker ut...blev ju så himla fint och jag/ vi var nöjda.
Och nu är det alltså tisdag och vi ska strax se en film och tända en brasa, det ska va gött å leva....

Ha det bäst !!

För fnittret över en fika.
För ohämmat skratt under en föreställning.
För skrattanfall i baren.
Tack!
Att få skratta med en vän
skänker frihet.....

1 kommentar:

  1. Hej Bosse o Maggis !!!! Ni har väl inte snöat inne fy vilket väder , Ville prova o skriva ett medelande , ha de gött Bengt o Ulla-Britt !!!

    SvaraRadera