torsdag 11 november 2010

Ömt i dag...

Har inte haft nån bra sömn alls i natt, varje gång jag vänt mig i sängen så har jag stött till armen där jag fick sprutan i går, och det gjorde så ont att jag vaknade...kommer inte ihåg att det blev så illa förra året. Det är ju skit också att man ska behöva ta skitsprutan , riskgrupp tillhör man ju numera !! Hade lite ont på förmiddagen , men sen bara försvann det på en enda gång.
Det vita snötäcket stannar i dag också, men det är inte särskilt kallt så det smälter nog bort.
Har inte fått så mycket gjort här i dag, men nu ska jag sätta igång med att fortsätta röja i mina skåp och lådor, finns en del kvar att slänga minsann, Bosse vill att vi ska köpa lite nytt snyggt vardagsporslin , och inte mig emot. Är bara chockad över att det kom från honom, vi brukar skoja om att hade inte jag påpekat att det behövdes nytt i hemmet , så hade vi haft samma soffa som 1968 när vi flyttade ihop+ bordet som han gjorde i slöjden!! Undrar om man hade haft en förmögenhet på banken då, eller om dessa pengar lagts på annat Hahaha....
Den förmögenhet som vi har nu ska tullas på lite till jul, här ska tapetseras om på några ställen minsann, ska bli så roligt, men svårt att välja tapet , vet ju att det ska vara ett tag nu när vi inget kan göra själva längre. Tänk vad bra det var när Bosse kunde fixa allt i huset, men det är längesen nu, och bara att gilla läget , tur att vi ändå har andra som hjälper oss.
I kväll ska vi till Eksjö och hälsa på lilla mamma som nu ligger inlagd igen, Ulla o Bengt , Bosse o jag tar med oss gott fika och åker dit en sväng. Hon får ju fira sin födelsedag som är i morgon där, men då åker så många andra dit och vi kan ju inte komma hur många som helst, det är andra patienter där också.
Ha det bäst !!

      TIDEN
För att inse värdet av ett år
fråga en student som misslyckats i sin examen

För att inse värdet av en månad
fråga en kvinna som fött sitt barnen månad för tidigt

För att inse värdet av en vecka
fråga en ansvarig för en veckotidning

För att inse värdet av en dag
fråga en person med daglön

För att inse värdet av en timma
fråga det förälskade paret som väntar på att få träffas.

För att inse värdet av en minut
fråga den prson som just missat bussen

För att inse värdet av en sekund
fråga den person som överlevt en olycka

För att inse värdet av en tusendels sekund
fråga den som missat en olympisk guldmedalj....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar