måndag 29 november 2010

Vargavinter...

Brrrr...vad kallt vi har fått, -11 grader just nu visar termometern. I morse kom Tjaffe med helt igenimmade glasögon, fattar inte att han såg nånting alls, han gick nog hit på känn har ju tavat den där sträckan några gånger nu. Det måste ha smakat extra gott med hett kaffe , pepparkaka och en mazarin.

Helgen svischade förbi som vanligt, fick hjälp med att sätta upp belysning utomhus så nu är allt klappat och klart....annars hände inget särskilt, mycket Tv-tittande och filmer blir det denna årstid. Jessica o Jonna var snälla och följde med mig och veckohandlade, mycket fattades så fem stora kassar kånkade vi in.Sen hade jag "roligt " en stund med att plocka in allt , hatar detta !!!

Även i dag var Jessica med mig på stan och shoppade, köpte nytt överkast , gardiner och kuddar till "nya " sovrummet, det kommer att bli brunt, lime och vitt där...bild kommer sen när det är klart...ska bli sååå roligt ,det är nog ca 10 år sen vi gjorde nåt där sist så nu är det dags.

Har haft hjärnsläpp också i dag ( demensen kanske sätter in nu) skalade potatis och satte på dem på plattan, medans vattnet kokade upp så ringde jag till mamma, gick omkring med telefonen som jag alltid gör, plockade lite här och där samtidigt. Glömde sen att sänka plattan så allt kokade torrt och potatisen var svart och huset stank av bränd mat ....nu börjar man leva farligt !!Nu gäller det att dubbelkolla allt , allrahelst nu i dessa levande-ljus-tider.

Nähä nu ska vi sätta igång med att fixa i sovrummet, så jag slutar för denna gång.
Ha det bäst !!!

Jag har det så bra att
jag är avundsjuk på mig själv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar