onsdag 1 december 2010

Sol men huuu så kallt....

Redan onsdag och nu närmar sig julen med alltför stora kliv, t.o.m jag börjar känna av stress och det är för mig numera en ovanlig känsla....mest stressar jag för allt som ska handlas och bäras in , men men jag får väl ta lite i taget som vanligt.
I går tisdag så fick jag massor av energi , var den kom ifrån vete sjutton ...men så var det i alla fall och jag fick massor gjort, var inte ens trött av allt stöket. Tvättade alla skåp klart i köket, slängde massor av gammalt skräp, sånt som jag inte använt på länge åkte nu obönhörligen ut, kändes nästan befriande, Jag har ju så höga och djupa skåp så där gömde sig ett o annat som jag glömt att jag hade , UT med skiten !! Detta jobb tog minsann halva dagen, men nöjd var jag efteråt.
Sen blev det lutfisk till middag till Bosses glädje, jag åt mest sås potatis o ärtor...det gick det med.
Dammsög och tvättade alla golv i hela kåken...sen tog jag en välbehövlig rast med en god kopp kaffe...men var fortfarande inte trött så jag ringde till Ann-Marie och bjöd hit henne på våfflor o kaffe, Lennart var ju redan här och fixade med sovrummet. Vi blev ett gäng som hade en trevlig stund på kvällskvisten , Stig dök också upp på väg hem från jobbet, jag gillar såna där spontanbesök och infall som man får ibland, det brukar alltid bli lyckat.
Sovrummet börjar att ta form nu, det blir ljust o vitt o fint, och vi är helnöjda med resultatet, det var ju så mörkt tidigare , altantaket utanför tar ju allt ljus men nu är det alltså ljust. Kl 8 åkte Lennart hem och då kände jag att jag var liiite trött så när jag dammsugit igen så hamnade jag i min TV-Fåtölj och där somnade jag till mellan tittandet.
Men vad kallt det blev sen framåt nattkröken, vi hade -20 grader när vi la oss vid 24-tiden, nu har vintern kommit hit på allvar minsann. Jag är så glad att jag slipper ge mig ut på hala vägar i svinottan, det är väl en av fördelarna med att ha jobbet hemma, det och att man bestämmer sin dag själv. Men till alla som tycker att vi har det sååå bra kan jag säga, att jag hellre sett att vi båda varit friska och haft jobbet utanför hemmets väggar trots allt. Men vi har det himla bra, och ingen hör oss klaga, vi biter ihop och gör det så bra vi bara kan utifrån våran situation. Bosse har fått ett nytt utryck som han numera använder , det låter så här: " Jag mår så bra , så jag tror jag mår ihjäl mig". Med tanke på allt han har i bagaget så är det inte dåligt att ha den känslan varje dag, han är en positiv jäkel den mannen. (tack o lov).

I dag onsdag ska jag sy mina nya gardiner till sovrummet...sen var "tomtegröt" beställt till lunch steker lite köttbullar oxå så blir vi nog mätta. Sen ska jag sitta med lite papper innan jag kör Bosse till styrelsemöte på Lotsen, så denna dagen går nog den också. Just nu hade vi  bara -10 grader så vi kommer nog ut, provkörde hissen för säkerhets skull och den funkade som tur var !!
Ha det bäst !!

Forget about the people
from the past
there´s a reason
they didn´t
make it to your future....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar