fredag 3 december 2010

Torrt...

Sitter här och tittar på mina torra händer, som nu är rynkigare än vanligt...jag blir så himla torr om vintern, och hälarna spricker så att jag knappt kan gå, trippar på tå som en ballerina ( nåja). Har testat allt under åren, försvarets hudsalva har väl gett det bästa resultatet, men nu har jag nog blivit immun mot det...alla apotekets produkter är också testade. Smörjer o smörjer och har strumpor på mig, bara en sån sak jag som hatar strumpor!!! Vad göra ???

Slutade ju förra inlägget med att tala om att hissen fungerade, jo pyttsan...på kvällen ca 1 timma efter att jag kollat så valde den att lägga av , och som vanligt så stod vi påpaltade och resklara...man kan bli galen för mindre. Ringde den ansvarige på kommunen , dom skulle komma på torsdagsmorgonen, men det gick inte jag med på för hissen hade stannat i ett läge där inte ens jag kom ut, den blockerade hela trappan. Och så får vi inte ha det ur säkerhetssynpunkt, skulle nåt hända så kommer vi ju inte ut alls, och t.ex ambulanspersonal kan inte komma in om det värsta skulle hända.En stackars kille kom på kvällen och fick jobba i 19 graders kyla....men han var välklädd så det gick bra sa han.

Torsdagen gick till mangling och strykning + städning...var lite rastlös så jag höll på med allt möjligt för att slippa sitta still...oroade mig lite inför min röntgen på e.m. Jag slapp i alla fall köra som tur var för det var ganska halt ute .
Det tog en bra stund att sätta nålen i armen på mig inför röntgen, skulle ju ha kontrastvätska på de sista "plåtarna" ca 20 minuter höll två sköterskor på med detta, men när de väl hittat en ven att sätta den i så gick det smärtfritt och snabbt.Sen var det att ligga blickstilla och blunda i ca 40 minuter, hade jag tittat upp så hade jag nog fått panik för det är ju så tajt i den där tuben. Men nu är det gjort och nu får jag vänta på läkarens utlåtande...hoppas på det bästa vilket är att tumören inte har vuxit !!!
Handlade sen på Willys i Eksjö, alltså vilken skillnad på den affären och på den i Nässjö, den i Eksjö vinner med hästlängder , så jättefin och snygg affär det är, ordning och reda och fint i alla hyllor ( inga tomma kartonger där inte). Nu måste jag sluta för att åka till apoteket.
Ha det bäst !!!

Livet är inte de dagar som gått
utan de dagar man minns....

Att tänka är att samtala med sig själv....

Endast den som står med armarna
i kors
gör inga fel....

2 kommentarer:

  1. Hej Maggis mitt i natta...
    Jag förstår dig ang. RTG har även jag gått igenom den och det var otäckt, jag hade den gången min Bengt med så han satt i huvudändan och höll mig i handen annars så hade jag nog gått därifrån...
    Hoppas nu.. Och Lycka Till, det går nog bra....

    Kram Kerstin ♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra med rtg. Bengt fick panik han klämdes fast i armarna när han skulle in o typ 4cm över näsan,. han kunde inte andas ,de har ju inget för vuxna ,vi fick åka till baka veckan därpå o ge han lugnande,så nu är det gjort

    SvaraRadera