lördag 11 december 2010

Och så snöar det lite till...

Vocal Voices...så bra...
Hej igen!

Tre nöjda killar  Bosse, Jens och Lennart

Har nu inte varit här på mer än en vecka, hade väl egentligen tänkt att lägga ner även denna "verksamhet"...men de senaste dagarna har jag förstått att det trots allt är en o annan som läser dessa simpla rader. Vi lever ju inte nåt glamoröst liv precis så man har ju inte alltid nåt att ventilera. Till dig min vän M kan jag tala om att allt är OK , har inte fått nåt svar på röntgen än , och av erfarenhet så vet jag att det nog dröjer än. Tack för mailet , känns i alla fall skönt att nån därute tänker på oss !

Vi var ju på julfest på fredagen, så himla kul tillställning med superbra underhållning till den goda maten, det var vi Jens o Jessica och Lennart ifrån vår grupp som var där....satt ihop med Barbro o Kenta det brukar vi ju alltid göra.
Sen gick helgen till lite pyssel inför julen, men jag ligger väldigt lågt i år, ska inte baka nåt mer än några mjuka kakor, här är ingen som är glad i kakor så det får vara. Söndagen var jag ganska så utslagen efter en natt med en släng av magsjukan, det får jag då o då av medicinerna jag äter.
Men på måndagen var jag pigg igen, och vi tog oss ut i snögloppet , måste ju handla hem i alla fall livets nödtorft( och lite till), fick hjälp av Jonna o Jessica med rullstolen, det är ju inte precis enkelt att köra både den och varuvagnen i decimetertjockt med snömodd.
Snö ja, den varan har vi nu mer än nog av....plogbilen la upp en hög vall av stora isblock så man kom inte ut alls, som tur var så kom Berndt och hjälpte oss med det,vad vore vi utan alla som ställer upp på oss.

Jens visade upp sitt ärr i huvudet, han har ju varit i Linköping och opererat bort en knöl i huvudet, men nu var det bara ett fint ärr kvar, han hade ju varit hos en plastkirurg,7 stygn satt nu i skallen på honom. Snyggt jobb hade läkaren gjort.
Fick sovrummet nästan klart, nu ska bara lite målas ,blev helnöjd med resultatet....inte jättestor skillnad men mycket ljusare och framförallt fräschare. Hade ju sytt nya gardiner dit , men de blev inte alls bra så dom kasserade jag direkt...stack iväg till Textilhuset och köpte nya ...och nu blev jag nöjd. Hittade en med de tre färgerna brunt/vitt/ lime som jag ville ha , t.o.m Bosse hade synpunkter på resultatet han brukar sällan se att jag bytt gardiner annars.
På onsdagen var Anette , Jessica, Jonna och jag i Jkpg och handlade lite julklappar, vi skippade A6 och var nere i stan i stället...mycket kul affärer där och inte alls mycket folk att trängas med.
Körde Jonna till Idrottshuset , hon hade match där, och sen åkte vi faktiskt en snabbis till A6 medans vi väntade på att matchen skulle börja. När vi kom tillbaks till hallen så hade matchen börjat och de låg under med 7-0, då anade man oråd...men de duktiga tjejerna vände och vann med 5 bollar....bra gjort !!

På torsdagen var syrran här och tog en fika och hämtade en grej som jag fixat åt henne ( Tack för det Ulla.M) vill inte skriva här vad det var , ska ju bli julklapp gubevars. Hade ett långt samtal med Cinna,hennes kära Kenneth ska ju till att fylla 50 år, och vi blev hembjudna till dom...men deras hem är ju stört omöjligt för oss att komma in i  annars hade det varit trevligt, men två trappor utan hiss går ju bara inte !!

Nu är det lördag förmiddag och jag ska ta tag i denna dagen, vi har väl inte så mycket på programmet, Bosse tippar och jag ska göra köttbullar och ta det sista på veckostädningen...numera så delar jag ju upp alla jobb så att jag orkar allt. Det går bra det också, man ska inte stressa om det går att undvika, man betalar ett alldeles för högt pris,fråga mig jag vet !!!
Ha det bäst !!

Vi är vänner
vi måste hjälpa
varandra att bära
våra bördor...
Reultatet.

2 kommentarer:

  1. Hej,lägg inte ner den här sidan den är trevlig att läsa, fint det blev i sovrummet .tycker oxå Vocal Voices är jätte bra.Trevlig helg o hälsa!Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det ser jättemysigt ut..Kul att göra om ...
    Kram Monica

    SvaraRadera