måndag 13 december 2010

Fridfullt....

Sån här barnvagn har jag legat i

Typiska 70-talsmönster

Det var billigt va?
Helgen var som alltid lugn o fridfull, och det är jag så glad över passar mitt kynne precis för tillfället...vi tar dan som den kommer och låter kroppen bestämma tempot. Som tur är så trivs vi med detta båda två, huskatter som vi är.
Mats kom på förmiddagen i lördags, han var ute på tur med deras nya fina bil, han hade med sig jultidningar + bok som vi köpt av Vendela, boken var en nostalgibok som handlade om 50-talet, 60-talet och 70-talet. Detta fångade ju naturligtvis mitt intresse och jag var fast en bra stund. Så roligt att se saker från min uppväxt, leksaker, kläder t.o.m maträtter som speglade de olika årtiondena fanns med...sen var det ju kul med 60 och 70-talet också det var ju då mina barn var små. Man fick en riktig påminnelse om hur det var då , och hur mycket som var förändrat, som tur är så har jag mycket kvar att se och läsa  i den boken.

Bosse ville ner till sin stora TV lite tidigare än mig, han överraskade sen med att tända en brasa...det låter kanske banalt , men det är ett tag sen han klarade av såna saker och nu är han tillbaks i det vanliga livet igen, och detta är verkligen något som vi tycker är en stor grej. Varje liten sak blir en seger över sjukdomen. Handen fungerar nu också nästan lika bra som innan stroken, så han fixar detta också som den kämpe han är, här ger vi inte upp i första taget!

I dag måndag har vi varit på rehab för att han skulle gå igenom en koll så han får köra bil igen, jag var med och tittade och det kan jag ju säga på en gång att det testet klarade han 100 ggr bättre än mig. Jag satt som ett fån och hade nog inte klarat det på utsatt tid, bara om jag fått hålla på så länge som det behövdes, men han gjorde allt på utsatt tid , och t.o.m innan tiden gått ut...bra jobbat !!
Sen var det förstås dags för att inhandla lite fler paket, börjar så smått bli klar nu , har bara ca 10 klappar kvar, men nu har jag ju lite hum om vad som ska köpas och det underlättar ju.

Nu har jag bakat mjuka pepparkakor till mamma, och sen ska jag göra tre sorters småkakor till henne också, hon orkar ju inte själv detta året. Om en mamma kan ta hand om 6 barn så ska väl 6 barn kunna hjälpa sin mamma på ålderns höst, det vore väl skit annars...jag gör så gott jag kan, måste ju "hålla" här hemma också annars rasar ju vår värld. Men baka lite är ju inte så ansträngande och dom blir glada.

Ha det bäst !!

Det finns tillfällen
då man helt tas i besittning av tystnad.
Tillfällen då den larmande världen
drar sig tillbaka
och ger en möjlighet
att känna totalt lugn.
Ett mycket kort andrum.
Njut av det ögonblicket....

3 kommentarer:

  1. kanon att Bosse får köra, tuta o kör , Hälsa Bosse Så gott , Ulla-Britt Hälsar ha de Gött vi hörs Bengt i Boa !!!!!

    SvaraRadera
  2. Herregud, det är ju färg på bilderna, jag trodde att allt var svartvitt på den tiden...;)

    SvaraRadera
  3. Hej, Maggis, tänk att fejjan tar all tid nu mera, man glömmer alla sidor man har besökt tidigare men det ska bli ändring på det nu, mysig sida du har, kramiz ha det gott.

    SvaraRadera