onsdag 3 november 2010

Grå vardag ??


Nu var vardagen tillbaka igen, men jag lever som sagt ett tag på min lilla utflykt i helgen...sov som en klubbad oxe natten till måndagen, är man jättegammal om man inte kan sova nån annanstans än i sin egen säng?? I så fall var jag gammal redan som tonåring, kan bara sova i min egen invanda sovmiljö. Tjaffe kom och
Fint höstarrangemang
gubbarna satt och snackade nån timma, jag bytte lakan och tvättade...tvätt höll jag sen på med resten av dagen.5 maskiner att ta hand om, var kom det ifrån??
Fisk till middag, lär ju vara nyttigt för hjärtat så det har vi ofta, har lärt mig att äta det och nu gillar jag det mer o mer.
Fick de sista löven uppkrattade ( lyxliv) under tiden var jag några ärenden, lämnade in tidrapporterna så att vi får lite "bidrag" även denna månad. Lotsen ligger ju granne med Netto så dit gick jag och handlade lite mjölk och juice...hällde upp tranbärsdjuicen till Bosse, tyckte att färgen var underlig och kollade datumet....sista förbrukningsdag var 1/5 2010...alltså första MAJ. Vilken jäkla skitaffär, kollar dom aldrig sina varor, nån inventering har väl aldrig gjorts där...nä. dit går jag aldrig mer, hela atmosfären är ju lite B-klass eller kanske C-klass. Jag betalar hellre mer och får bra mat !!

Tisdagen var en trälig dag...vädret var piss och Bosse mådde piss, så här var inget kul alls. Det blev alltså en lugn o fridfull dag utan några utsvävningar alls. "Farmors " köttbullar till middag, fanns i frysen så det var smidigt. Hade en telefondag...man får uppdatera sig lite hos folk.
Gick sen ner till "grottan" vid 18-tiden , såg en rolig film och tände en brasa så dagen slutade ganska mysigt trots allt...men som vanligt så satt vi ju uppe alldeles för länge, jag släckte min lampa kl ½ 1.

Ha det bäst !!

Jag önskar dig allt gott
men mest av allt
önskar jag dig mod.
Vad som än händer
tro på dig själv
och gå så vidare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar