tisdag 5 oktober 2010

Lite slött

Så här fint blev garaget...
Söndagen var som en typisk söndag , alltså ganska slö...skrotade omkring i särken halva dagen, var lite här o där och petade i olika projekt men var som sagt slö så inte mycket blev gjort. Vi åt i alla fall en god middag jag hade gjort oxrulader och det var riktigt smaskigt, man få lön för mödan för det tar en stund att åstadkomma denna rätt. Vi såg sen en film , tillhör söndagsnöjena denna årstid , så denna slöa dag gick också på nåt konstigt sätt.
Måndagen fick jag inte äta nån frukost för jag skulle iväg till vårdcentralen för provtagning...där var halva kommunen så jag fick parkering så långt bort som det bara gick...men i stället fick jag ju en skön promenad i solsken .Som tur var så var inte alla på lab. där var bara tre före mig...bl. a en gammal jobbarkompis som låg på rehab när Bosse var där, hon var nästan helt återställd nu efter sin stroke.
Våra fina kärleksört...allt annat är nerklippt nu...
Sen bråkade sköterskorna med mig trots att jag sa ifrån att det inte går att sticka i mina armar, det ska ändå provas där först ?? Varför lyssnar dom inte på mig och tar i handen på en gång...varför får man som patient inte ha några egna synpunkter , man vet väl för sjutton bäst efter alla år. Så först på 4:e försöket lyckades det, och det var ändå bra jobbat,är nu lite blåaktig men inte så farligt , de smetade på nån salva som skulle ta bort blåmärkena.
Tjaffe och Bosse fikade medans jag var borta (ca 1Timma) , jag slängde sen i mig en god kopp kaffe och en macka , hoppade över gröten i dag.
Vecko handlade på eftermiddagen, och så blev vårt garage helt klart, nu är det som nytt och väldigt fint, vi köpte ocskå nya husnummer , 100:- st kostade dom , är detta klokt ??
Framsidan är lite kvar att klippa ner...men höstfloxen blommar så fint än
Nu är det tisdag kväll och det har varit en dag med lite trädgårdsarbete i blåsigt väder... Bosse var med ute och han frös som attan, det tänker jag inte på när jag jobbar mig varm, men han frös mest om händerna som tur var, det får bli vantar på nästa gång vi går ut. Strax ska jag fixa nåt att äta, bara Bosse blir klar med sitt så han hinner äta, han sitter med sina hästar förstås.
Ha det bäst !!

Att sätta kvinnor på piedistaler
började dö ut när det upptäcktes
att de lättare kan ge order
 därifrån......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar