söndag 17 oktober 2010

Längesen sist...

Oj,då nu har man varit slö igen, har gått några dagar sen sist och nu ska jag försöka att komma ihåg lite  vad som hänt sen sist. Onsdagen så gick jag här i särken när det ringde på dörren, öppnade och utanför stod Mats Hansson och Jannice o Jennifer, så roligt det var att träffa dom ,går ju alldeles för länge mellan gångerna. Vi fick alltså en mycket trevlig förmiddag, synd bara att vi var tvugna att bryta upp alldeles för tidigt, Bosse hade ju sin träning på rehab kl1, vi kom skam till sägandes lite för sent (pinsamt).
I dag orkade jag inte ränna runt i affärer utan åkte hem och fixade lite...man hinner inte så mycket på 2½ timma, men hann med att dammsuga och duka bordet i finrummet i alla fall.
På kvällen hade Jens sitt kalas här, det är lite smidigare för oss...hans hus är ju inte precis handikappsanpassat, blev bjudna på läcker smörgåstårta + en rolig kväll i goda vänners sällskap. Köpa present till den mannen är ju också ett kapitel för sig...men jag hittade en fin "lurvig" pläd på Textilhuset..tror att den kommer till användning i vinter, har ju en själv och den är underbar.
Torsdagen var jag på en massa provtagningar i Eksjö, bl.a ännu en synfältskoll, det såg bra ut tyckte sköterskan men ögonläkaren ska ta del av proverna...var också på lab. och blev stucken igen...denna gången gjorde det ONT !!!
Fredag började lungt och fridfullt..hade en telefonförmiddag, pratade länge med Anette och sen min syster Cinna...det har ju hänt en fruktansvärd sak i vår släkt !!
Mycket folk kpom hit sen på eftermiddagen...Jens , Ann-Marie , far o mor kom på fika så här pratades runt köksbordet... trots allt fick vi en trevlig stund tillsammans...Ann-Marie stannade extra länge och vi hade mycket att ventilera.
På kvällen kom Vendela, vi skulle få rå om henne hela helgen...vi åkte direkt till Kvantum och handlade hem lite myspys...stannade ocså och köpte pizza till kvällen, det gillade jag , men inte min ömma mage. Flickungen var trött och somnade innan Idol var slut.
Hon ville INTE ha frukost på sängen utan hon ville äta ihop med oss (trevligt). Duschade och gjorde allt klart hät ...sen blev det en shoppingrunda på stan + ett restaurangbesök det hade vi ju lovat henne.
Sen var hon trött och det var "Disneychannel" som gällde...Bosse hade sina hästar och jag vilade lite. Malena kom lite senare, hon o Vendela fixafde tacos , men det hoppade jag över , var fortfarande proppmätt. Båda flickorna var slöa och somnade , far o jag satt uppe till kl 12...dessa ungdomar !!!

Ha det bäst !!

Tänk så små saker som värmer hjärtat
En fjäril
En hög med höstlöv
Enn strimma solljus
Ett leende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar