söndag 3 oktober 2010

Mjukstart

Bättre uppvaknande i dag tack o lov...riktig mjukstart på dagen, hjälpte Bosse upp men sen la jag mig en stund i lilla-rummet behöver ju inte stanna uppe i svinottan, hinner det vi ska ändå.
Det blev sen "Lennart-ägg" till frukost, ja inte till mig då skulle magen göra revolt, tänk ändå att det kan vara sån skillnad på ägg o ägg, Bosse riktigt njuter av "hemmagjorda" .
Hade planer på att jobba ute, men la dom snabbt på hyllan ,höll på att frysa ihjäl i blåsten HUUU ...
I dag spikades det upp ny panel på vårt garage av assistent, det blev ett lyft såklart ,det har sett illa ut ett tag.
Bosse ville vara med ute och titta på, mössa och vantar och vinterjackan fick åka på, han sitter ju still och fryser ju mer då förstås. Oliver har målat alla bräder åt oss och det har han gjort bra, vi har det bra som får så mycket hjälp, och vi är så tacksamma.
Medans karlarna höll till ute så åkte jag till stan , hade glömt en medicin sist jag var på apoteket, var oxå och handlade lite livets nödtorft...sprang på Irene ..en vän sen nästan 50 år tillbaka i tiden. Vi gick ju i skolan ihop men inte i samma klass , så vi har en lång historia tillsammans, men ses inte så ofta numera men när vi ses så tar vi upp tråden igen. Våra karlar har också trivts tillsammans så vi har många kul minnen ihop.
Vi pratade lite för länge så jag fick skynda mig hem och se till att arbetarna fick lite i magen...det blev skinksås , blomkål och potatis i dag. Vi fick finna oss i att äta med TV: n på... hästarna hade ju börjat springa, om än åt fel håll !!!
På senare eftermiddagen kom fikagäster i form av Jens m. familj...kul att båda tonåringarna fortfarande vill följa med på såna träffar, jag tror att det är farmors bullar som drar mest hahaaa...
Ha det bäst !!

Det finns ett litet vackert ord
som ej ofta används på vår jord
Det öppnar dörrar och stillar gråt
det lilla ordet är FÖRLÅT.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar