måndag 18 oktober 2010

Fryser

Hujedamig vad jag fryser, det enda stället som är varmt o gott är nya badrummet med golvvärme...får väl tillbringa vintern därinne, golvvärme skulle man ju ha överallt.
Få se nu ,söndagen vad hände då , jo vi var ju storfamilj till frukost, jag lät alla sova så fixade jag maten. Malena o Vendela låg och tittade på barnprogram, mest Vendela förstås....sen ville dom testa vår fina dusch och den fick godkänt. Efter det var det dags att åka och handla lite Nässjökorv till Göteborgarna, inget annat duger till dom...slappade sen allihop på olika sätt. Jag fixade middag med hjälp av Malena det blev fläskytterfilé i dag , fick till det riktigt bra , Vendela är ju en riktig köttälskare och det dög även till henne " Lika gott som när pappa grillar" sa hon  !
Efter mat o disk så körde jag dom till Lisen, hon hade flyttat till en jättrevåning som var fin.Så var det tyst i huset igen, jag var allt lite trött, har inte samma ork längre sorgligt nog.
Far o jag gick ut i trädgården en stund, bytte några ord med grannarna och gick sen en riktigt skön höstpromenad i solsken , det var vedekvickande för både kroppen o knoppen.
På kvällen tittade vi på "Rallybrudar" , ganska kul film men inte roligare än att jag sov i omgångar.
Ha det bäst !!

Omtänksamhet kan vara ett brev,
ett telefonsamtal, en bukett blommor,
ett vänligt ord,
en kopp te,
en skjuts till apoteket.
En axel att luta sig mot....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar