måndag 25 oktober 2010

Ruskhelg...

Missat en dag igen, sån är jag lite slarvig....men det kan beero på att lördagen var helt innehållslös, inte många knop i detta hus, men det varv ändå en skön dag, gott att bara lata sig ibland.
Snön var nu helt borta och var ersatt av ett regn som vräkte ner hela dagen...usch o fy vad ruggigt det var, och utan dåligt samvete ägnade jag mig åt att tjattra i telefon.
Gjorde sen en ypperligt god middag ( får man säga så i detta jantelagens land?)...tog ett recept från TV-programmet "Halv åtta hos mig", det var röding med aioli och till det hasselbackspotatis + grönsaker, så smaskigt .
Söndagen kom med lika regnigt o grått väder, vi sov som små grisar ända till kl 9 , det var så skönt och kroppen behövde nog det för sen hade jag energi och var så pigg, så det blev lite gjort .
Lennart o Ann-Marie kom med en kärra full med ved , den plockade vi tre in tillsammans, vi hade riktigt teamwork...Ann-Marie packade ute , Lennart bar ner allt i källaren och där staplade jag allt. Så det gick undan kan jag lova.
Sen tog vi en fika och pratade lite skit innan vi gick ut och gjorde det allra sista ute i trädgården, vi trotsade alltså regnet, krattade löv, klippte ner alla perenner och luckrade upp i jorden, så nu var jag nöjd.
Kom in som en dränkt katt och fick byta alla kläder in på bara kroppen, men det var det värt...tog en varm dusch och sen mådde man som en prinsessa.
Jens m. familj kom på eftermiddagen de hade med sig kycklinvingar till Bosse och Ceasar -sallad till mig,,,från O´Learys förstås, guuuud vad gott detta var, dom fick kaffe o bullar medans vi åt (dom hade ätit)
Sen fick det allt bli en skön brasa på kvällen , det var vi värda....till det tog vi filmtajm så vi hade en mysig kväll.
Glömde att säga att vi haft ännu en mus i fällan...gillar inte altanen just nu ISSSCCCHHH...
Ha det bäst !!

Verkliga vänner är de
som stannar kvar även
när den första stormen lagt sig...
Du ger mig din tid
den mest värdefulla gåvan av alla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar