torsdag 21 april 2011

Vååår...

Vilket underbart väder vi haft i dag, man blir på ett strålande gott humör.
efter frukost och alla morgonsysslor så tog vi oss ut till bilen för en tur till
stadens torghandel. En mycket trevlig aktivitet, och i dag var det alldeles
fullt av folk,så knallarna var på ett strålande humör dom också,folk handlade
som galna av hela utbudet, mest blommor förstås.

Även vi var ganska fullastade när vi drog oss till bilen igen( inte lätt att hitta
en handikapparkering) Fiskbilen fick ett besök av oss, hittade även en söt
gardin till TV-rummet, en vit med en fin text på, jag älskar ju dessa små
citat och ordspråk som alla vet vid det här laget. Pratade förstås med en
del kändisar,alltid springer man på nån trevlig bekant.

Sist hamnade vi på Willys och bar hem ett par kassar mat därifrån, det är bara
inte klokt vad vi handlar alla när det är en stor högtid...hörde just på radion att
på vissa ställen så var allt godis slut ??? Även vi har släpat hem en o annan godis-
bit det erkännes .
Fixade lite mat så fort vi kom hem , sen kunde jag inte hålla mig, utan fönstret
putsades och den nya gardinen åkte upp direkt,alla som känner mig blir inte ett
endaste dugg förvånade, jag låter sällan gräset gro under fötterna,allt ska ske på
en gång. Till Bosses stora förvåning så blev jag nöjd med resultatet på en gång
utan en massa justeringar...kan berätta att detta var en nästan likadan gardinkappa
som jag satte upp i köket. Den köpte jag på Textilhuset för 300:- och denna
av samma märke och samma storlek köpt på torget kostade bara 180:-...där ser man!!

Nu ska vi ta en fika ( det fanns inte en sittplats på stadens café i dag) sen tar jag en
svängom med snabeldraken innan kvällen också.

Ha det bäst !!!

Du lilla fågel
i vackra färger.
Du har blivit en kär gäst.
Du kommer
utanför mitt fönster
varje dag.
Kommer du med en hälsning
är det så?
Eller är det bara som jag vill tro...

G.Karlsson

1 kommentar:

  1. Anonym4/22/2011

    Hej vännen

    Tittar in och lämnar en stor hög med Påsk kramar från Dalarna <3 Kram kram
    Inga-Lill

    SvaraRadera