lördag 30 april 2011

Riven katt....


Aj,aj,aj.....Jag är nu som en riven katt i skinnet , har tillbringat ca fyra timmar i ett stor land , rensat o rensat. Hade tänkt att lägga ner just detta land , så i höstas struntade jag fullständigt i det, men nu har jag ångrat mig när jag såg allt som spirade,lite grävde vi upp och flyttade på så nu får vi köpa nya plantor, men det är kärt besvär. Det är ju en härlig dag att vara ute och jobba, men nu känns det som att en dusch är alldeles nödvändigt innan jag tar mig till stan och handlar hem nåt gott till kvällen .

Kom på nu att det är ju Valborgsmässoafton , oj då vilken koll man har (grattis lille kungen) !!! Men vi struntar nog i brasor och manskörer...känner mig rätt så "sleten" nu. Vi ska ju upp i ottan i morgon för att åka till Gtbg och fira Theo som fyllt 5 år.Får räcka för denna gången.
Ha det bäst !!

Berra och Jonte satt på en bänk
vid äldreboendet.
-Jag är snart 90 år sa Berra
och det värker överallt,hur
känner du dig ?
-Som en nyfödd baby, sa Jonte.
-jag har inget hår, inga tänder
och jag tror ta mig tusan att jag
precis pinkade på mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar