tisdag 3 maj 2011

Kom av sig...

Vacker utsikt

Spännande paket öppnas
Farfar Janne beundrar crossen
Nu är det tisdag , och jag fryser bara jag tittar ut, det snöar och nu har vi 2+ grader , BRRRR!!!! Får bli en dag inomhus med lite plock och stök , våren kom verkligen av sig precis som den brukar varje år.
I söndags var vi till stora staden Gtbg för att fira världens sötaste Theo, han är redan 5 år tiden går alldeles för fort. Han hade fått en cross-motorcykel av sina föräldrar , så nu ska mormor ha hjärtat i halsgropen varje gång man hör att han ska ut och fara på den, Malena  sa att han redan kunde köra riktigt bra. Det var ju likadant när han fick sin tvåhjuling...inga stödhjul där minsann det vägrade pappa Mats, och ungen bara stack iväg, sitter väl i generna från Svenssons och lite från morfar också, han var ju vild på allt som hade motor när han var ung.

Hur som helst så fick vi en trevlig dag, efter en god grillmiddag och efterföljande kaffe o glass ( Theo ville ABSOLUT Inte ha tårta , för det gillar han inte) så tog vi bilfärjan öner till Hönö. Där var det så vackert, men just i dag lite kallt o blåsigt...men dit vill jag fler gånger, fanns flera mysiga restauranger med bedårande havsutsikt, små butiker med fina kläder som man ju vill gå in i , allt var ju inte öppet denna söndag. T.o.m Hannes följde med , och det var ju extra trevligt,tonåringar brukar ju inte vara så pigga på såna utflykter.

Bosse  körde bilen hela vägen både dit o hem , detta klarar han galant nu , han blir inte ens trött det blir däremot jag , så jag ramlade ihop när vi kom hem igen på kvällskvisten så filten och min sköna fåtölj var mer än lockande.
Ha det bäst !!!
Detta visste man inte om
En dag i taget, det räcker
Vänd dig inte om och sörj det förflutna.
Och bekymra dig inte för framtiden
bröderna bus
för den har ännu inte kommit.
utan lev i nuet
och gör det så underbart

Vendela , jag Malena
att det blir värt att minnas....

2 kommentarer:

  1. Alltid så mysigt med födelsedagar, men tiden går så fort, dom blir vuxna alldeles för fort, hjärtat i halsgropen inte roligt, det har man ju haft några gånger, sonen körde cross, barnbarnet BMX, och två andra barnbarn var av en elit gymnast, som nu slutat efter en otäck olycka,och ännu har jag dom små kvar, har förslagit till deras föräldrar att dom ska försöka intressera sig för frimärken så man får lite lugn och ro, ha det gott, kram

    SvaraRadera
  2. Anonym5/03/2011

    Håller med Ulla
    Frimärken eller fågelskådning tycker jag är ganska bra sysselsättning. Har ju även hockey-spelare , gymnaster och kampsportare bland de små liven...men men huvudsaken är att dom har kul. Vi får blunda och hålla för öronen

    SvaraRadera