måndag 16 maj 2011

Ny vecka nya tag....

Ananaspaj

Malena diskade
Sitter här mätt o belåten, har intagit en god måltid bestående av kotlett och rostade rotfrukter, mmmm....det var smarrigt, Bosse tar sin middagslur så jag försöker att inte göra så mycket väsen av mig,då passar det ju bra att plita ner några rader här.
Vad har hänt sen sist då ? Jo, vi har varit ute i Wixenstugan och städat ihop med övriga medlemmar från styrelsen, kansliet och två assistenter ...så det gick som en dans , nu kan alla "Lotsare" åka dit och bada och njuta av allt vackert där...var ganska trött när vi kom hem så vi tog mat från "coco-thai" inte dumt alls och vi blev proppmätta.

I går var Malena , Ann och Anns dotter här på middag...Malena hade varit och tittat på en klasskompis lilla bäbis ( Milo) detta gjorde hon på hemvägen från högskolan i Växjö där hon ju läser till lärare.
Fick i alla fall några eftermiddagstimmar med dottern,bättre än inget....bjöd dom på pannbiff m. lök och tillefterrätt ananas-paj och vispgrädde.
Sen var det ju hockey-vm för hela slanten förstås, började bra men slutade illa ur svensk synpunkt...men jag är inte så engagerad längre så jag bryr mig ganska lite...men man blir ju lite illa berörd när man hör på radion att uppe i norr har finländare åkt över gränsen och bränt svenska flaggor. Kan påpeka att detta var andra VM.guldet till finnarna "vi" har åtta (8) st så dä så !!!!

Har fått brev från min endokri ( tumör) -läkare , nu ska jag börja ta sprutor varje dag !!! Det är tillväxthormon som saknas i min sargade kropp....nä , jag ska inte växa varken på längden eller bredden ( Förhoppningsvis) detta ska jag börja med på fredag i denna veckan. Ska först till mottagningen och lära mig att handskas med sprutorna. Jag frågade sköterskan som ringde till mig i dag varför man måste ta detta hormon och hon berättade att jag kommer att bli så mycket piggare och inte vara så energilös som jag varit på senaste åren. Det låter ju helt underbart, dåå kanske jag kan bli det energiknippe som jag var innan allt detta skit hände med mig.
Frågade även om operationen...men där råder moment 22 , hjärtläkarna vill ju att jag ska ta blodförtunnande kontinuerligt och då vill inte neurokirurgerna operera...och slutar jag med bl.förtunnande så mår ju inte hjärtat så bra. Hoppas att dessa visa män snart kommer på en lösning!!

Soldäcksbygget framskrider och nu kollar vi efter fina utemöbler+ jätteparasoll med vev + ny grill...ska bli så roligt när det är invigningsdags.
Nu grymtar gubben lite , så han vill nog upp och in till sin dator...jag ska ta en sväng med snabeldraken, vattna alla plantor på altanen + stryka veckans tvätt...Ja, jag tillhör idioterna som stryker OCH manglar...vill ha fräscha kläder på kroppen och härliga manglade lakan i sängen, det är mitt val och jag gillar det !!!
Ha det bäst !!

" Du Puh, vad är det första
du tänker på när du vaknapå morgonen"?
frågade Nasse
" Jag undrar vad jag får till
frukost " sa Puh
"Vad tänker du på Nasse?"
" Jag undrar om det ska
hända nåt roligt i dag"
svarade Nasse
" Mmmm...sa puh tankfullt
Det är samma sak".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar