onsdag 18 maj 2011

Midsommarmat....

Silltallrik...oooopss...ett bett är visst tagit i mackan

Vår "dansgolv"

Här kommer att bli snyggt med nya möbler och mängder av blomster
Bosse var med och handlade, han blev sugen på sill å potäter (inte jag) så det fick det bli i går...kompenseras av lasagne på torsdag , inte hans favorit men min !!
Sprang en runda på stan i går...blev som en dränkt katt så jag fick inhandla ett paraply, hade ju alla de andra 17 st hemma som vanligt, köpte mig två T-shirts och tänk den ena var för stor!!!
Har nu fått min förklaring på att jag trots samma livsföring som innan gått upp i vikt, även detta har med hypofystumören att göra, helt fel signaler sänds ju ut till kroppen...så hormonbalans finns överhuvudtaget inte hos mig. Men detta ska sprutorna som jag nu ska ta resten av livet råda bot på,ser fram emot att få ett bättre välbefinnande på alla plan...och det lovade sköterskan som jag haft telefonkontakt med att jag ganska snart kommer att uppleva. Yipeeee !!!! I´ll be back sooon!!!!

Nu till vårat bygge , det framskrider sakta men säkert nu ser vi slutet på det och i mitt huvud har jag redan möblerat och planterat i fina stooora krukor, sitter där med en god kopp kaffe i härligt solsken och bara njuter medans "Gräs-Ove" sköter sitt jobb ute på gräsmattan. Då är livet som bäst och det är vi värda efter en lååång vinter i vårt ide....längtar...

Nu ska vi äta lite stekta färsk-potatis (svenska) och sen bär det av till rehab, lämnar Bosse där ett par timmar...uträttar lite ärenden under tiden, hämtar bl.a ut mina sprutor Huuu!!!

Ha det bäst!!

Var dig själv det finns
redan så många andra...

1 kommentar:

  1. Hallojs
    Jag skulle vara en följare om det fanns ett alternativ som passade mig. Jag varken Twittra´r eller har g-konto. Synd att du inte har ett namnalternativ.
    Kerstin

    SvaraRadera