tisdag 31 maj 2011

Klart !!!!

Så här fint blev resultatet

Bosse njuter ute på däcket

en annan vinkel

Blivande grillhörnan, en bänk fattas där
Vi hade inte räknat med nåt besök på mors-dag, det var redan planerat till måndagen, men på eftermiddagen fick vi "finfrämmande" , det var min barndomskamrat och hennes sambo som kom på spontanbesök...mycket trevligt och jag garnerade snabbt mors-dagstårtan, Vi är ju mammor båda två så det var väldigt passande, och "rektortårtan" passar ju bra ,då hennes pappa en gång i tiden var vår skolas rektor !!!
Några timmar flög snabbt iväg som det ju alltid gör när man har roligt, och dom har ju en bit hem till Markaryd...men många roliga minnen hann vi med att skartta åt. Tack för besöket Macko o Johny !!!

I går måndag var det ärendenas dag, vi var iväg och fixade en hel del far o jag...var inne på banken för en gångs skull , annars sköter ju Bosse allt sånt via datorn,,....men jag gav upp efter en stund ca 20 före mig och alla ärenden tog lååång tid. Tog ut pengar via automat i stället.

På kvällen kom min vän Gunilla hit och klippte mig, så nu är jag fin som snus, Lennart kom samtidigt, han satte upp parasollen åt oss, sen kom Hasse och skruvade fast det sista på trädäcket. Sist kom hela Jens fam. fick en fin hortensia av Jens,nu var vi många som invigde nya uteplatsen. Jag bjöd på varm smörgåstårta + vanlig tårta...alla stannade länge och vi hade en trevlig kväll.
Det kommer att bli en skön oas för oss därute på varma sommardagar och vi är väldigt nöjda med resultatet, nu fattas bara lite krukor med växter , dom ska dit till helgen, på onsdag ska vi till Forserum och inhandla alla växter.
Nu ska jag ut och rensa rabatter i det soliga sköna vädret, Bosse ska väl fara omkring på sin moppe vad vet jag..vet faktiskt inte vad han sysslar med i dag.
Ha det bäst !!!

Som en daggdroppe klar
som en öppen oskriven bok
är morgodagen
som i solens hetta
försvinner daggdroppen bort
försvinner ännu en dag
men i minnenas bok
finns fullskrivna blad...

3 kommentarer:

  1. Hej Maggis! Länge sedan jag var in på din Blogg.Så fint ni får det på däcket. Hoppas att sommaren blir fin så ni kan mysa ordentligt därute!! Trevlig att titta in till dej igen.Var rädda om er.Ing-Marie

    SvaraRadera
  2. Anonym5/31/2011

    Va fint det blev!Anette

    SvaraRadera
  3. Anonym5/31/2011

    Tittut härliga böna !
    Så fint ni fått det med uteplatsen. Förstår att det blir många härliga timmar där. Så praktiskt för Bosse oxå.
    Ha ddet gött....
    Kramen hela dagen....Inga-Lill

    SvaraRadera