torsdag 5 maj 2011

Sola...nä jag tror inte det...

Dagens soppa
Tomatodling
utNä, att sola är nog inte att tänka på i dag, ingen sommar i sikte än alltså...men jag är lugn den kommer nog vad det lider , precis som alla andra år. Jag är heller inte mycket för att sola längre, annat var det förr i värklden. Då fick allt annat stå tillbaka, jag skulle bara ut och "pressa" i solen , och jag njöt av det också, det gör jag inte alls längre. Har ju heller inte lika bra"sola-gård" som vi hade tidigare, då kunde man ligga i lä bakom vinbärsbuskarna, här är det grannar i alla väderstreck, och jag vill absolut inte åka dit för förargelseväckande beteende !!!
Jag njuter av sol o värme på annat sätt numera, och är lite räddare om mitt skinn , fast lite färg på nästippen vill jag allt ha, har heller ingen ro att sitta stilla så länge så svettas i solen får andra göra.

Just nu puttrar en härlig köttsoppa på spisen, den ska vi äta och till det varma mackor, det duger allt till oss...det är nåt visst med gammal hederlig husmanskost i alla fall, och är det nåt jag kan så är det just det. Fast jag gillar att experimentera lite också...Bosse har ju för vana att hitta nya recept på nätet som han vill att vi prövar då o då.
I eftermiddag ska vi handla matjord , för nu ska tomaterna planteras i altanlandet, ska också en tur till min gamla jobbarkompis Laila. Det är dags att betala vår gemensamma lottorad, jag vill ju inte stå med skägget i brevlådan när de andra " flickorna" vinner storkovan. Så ser det ut denna dag.
Ha det bäst !!!

Det finns inget hinder du
inte kan övervinna,
ingen utmaning du inte
kan anta. Ingen rädsla

du inte kan övervinna,
oavsett hur omöjligt det
ibland kan verka....

Erin Brockovitch

2 kommentarer:

  1. Anonym5/05/2011

    Mmmmm....
    Vad den soppan ser god ut, vill ta en sked och smaka Kram B S

    SvaraRadera
  2. Ser man på, du har startat på ny hemsida.Blogspot är tydligen populärt, brorsdottern har också en blogg här.Jag håller mig till 123 ett tag till i alla fall. Är visserligen trött på hemsan, men ...vem vet... lusten kanske återkommer.

    SvaraRadera