måndag 23 maj 2011

Gräsligt....

"ove" jobbar...

Vår fina spirea-häck

Härliga syrener i full blom

Vårens vackraste blommor

Maten jag bjöd på
Hurraaaa!!!! Vi har fått hem vår kära "Gräs-Ove" igen, han gör nu sitt jobb med den äran och jag kan njuta av en riktigt snygg maskrosfri gräsmatta , resten av trädgårdsarbetet hjälps vi åt med i lagom takt. Bosse klippte ner lite av de vildvuxna vinbärsbuskarna i går, än kan han gubben, det gick så bra för arbetshöjden passade till hans moppe, och så tränade han samtidigt sin svagare högerhand. Det mesta går att lösa med lite klurighet och ett stort jävlaranamma.

Det blev ju inget med att påbörja min sprutbehandling, för apoteket hade missat att ta hem en komponent till sprutan, hur dåligt är det ? Jag fick avboka tiden i Eksjö och beställa en ny,så nu får jag vänta till på onsdag i stället. Att jag var arg är bara förnamnet, i två år har jag väntat på att få påbörja nån form av behandling och så händer detta !!!

I fredags bjöd jag mina skottare på lunch , det är dom verkligen värda, det serverades lasagne och till efterrätt blåbärs/rabarberpaj och vaniljvisp. Dom åt med god aptit så jag tror att det gick hem...man måste visa lite tacksamhet mot dom som ställer upp och hjälper oss, och det var ju kärt besvär, jag gillar ju att laga mat åt flera än bara oss två.

I lördags var vi i Hultarp och handlade lite nytt till uteplatsen, det blev positionsstolar m. dynor ett fint bord och en jätteparasoll med vev ( bilder kommer) så köpte vi en rostfri kolgrill också. Vi hade ju en gasolgrill men den åkte på tippen efter att Jens gasolflaska exploderat på deras altan....den vågade vi (jag) inte ha kvar HUUU.

Nu ska jag ta tag i denna dagen och försöka att göra mitt bästa , och att försöka göra nån glad om så bara mig själv !!!

Ha det bäst !!

Det är ingen konst att bli arg.
Vem som helst kan bli arg.
Det som däremot är en konst är att
bli arg på rätt person, på rätt sätt
vid rätt tillfälle och av det
rätta skälet....

Aristoteles

1 kommentar:

  1. Märkligt det där med Liljekonvaljer. De tycks pricka in Mors dag varje år.

    SvaraRadera