onsdag 11 maj 2011

Skitigt värre...

Grannens fina körsbärsträd

Vårt plommonträd

Fika hos mor o far
Sitter här med skit under naglarna....klagade inför Bosse men han sa att det skulle jag inte skämmas för, här är ombytta roller numera , förr var han oljig och svart under naglarna jämt ( och jag var ren o fin).
Jannice frågade ofta  : Bosse VARFÖR är du alltid smutsig på naglarna??? Han brukade bli någotsånär ren om han råkade ha en veckas semester , vilket ju inte hörde till vanligheterna...men nu är han alltså ren som en "Fröken" om händerna.

Här fortskrider trädäcksbygget i sakta mak...han som hjälper oss har ju ett dagtidsjobb att sköta också , så detta gör han på sin fritid ..snäll karl,det finns några kvar av den sorten !!

Bosse har börjat att träna på rehab i dag, det behövde hans kropp, han har ju fått ont i en höft och sjukgymnasten trodde att det gick att träna bort, för när han cyklade på en maskin så släppte det en aning,så det blir nog bättre efter några veckor. Dom här tio veckorna är mer än bra för honom. Vi träffade hans stroke-läkare i korridoren, han kom fram och pratade och kom ihåg allt om Bosse, hans bilintresse bl.a...hur kunde han det efter ett helt år, han måste ju ha träffat massor av patienter under denna tiden. Trevlig prick är det hur som helst...såna skulle alla inom vården vara.

Jag hade "egentid" och vad gör jag då tror ni...jo jag pantar alla burkar ock flaskor + fortsätter att jaga kirskål och maskrosor + förberedde maten + dammsög ute och vips hade dessa timmar gått.
Dom var inte riktigt klara med träningen  när jag kom så jag fick se lite hur dom jobbar, det måste vara ett givande arbete att hjälpa folk tillbaka till ett bra liv efter olika sjukdomar och trafikolyckor , all heder åt dessa tjejer ( ja, det är mest tjejer , såg 2 killar på ca 20 tjejer)

Nä nu måste jag sluta här , och se till att snickaren får nåt att dricka och ett par bullar , det gillar han.
Ha det bäst !!!

You have to take
the good with the bad
smile with the sad.
Love what you got
remember what you had
always forgive
never forget
learn from your mistakes
but never regret
people change
things go wrong
but just remember
life goes on.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar