torsdag 26 maj 2011

Ett lite stick....

Nya hissen, brant som attan blev  det , lika kul sdom på Liseberg säger Bosse.

Min vackra "blåa Blomma" Vet inte vad den heter...

Min lilla pennspruta
Nu har vi snart den nya hissen färdigmonterad....det blev inte så mycket bättre med utrymmet men förhoppningsvis så kan man lita på att den funkar några år, och att vi slipper ha hjärtat i halsgropen varje gång vi hör ett missljud. Den gamla skramlade ju och lät som ett mudderverk och fick ibland för sig att strejka och så kan vi ju inte ha det. Så nu äre det dags att kolla på färg till resten av hallen , alltså trappan ner+ källaravd. + slipa och måla trappan den är inte vacker nu kan jag säga....små hål lite överallt och missfärgad, så det ska åtgärdas.

I går var jag ju i Eksjö och lärde mig att ta sprutor, det var ju lätt som en plätt, och i går kväll tog jag min första av många...detta ska ju pågå så länge jag lever och än har jag inte tänkt att lägga näsan i vädret.
Det första Bosse frågade i morse var om jag kände mig piggare ???? Jäkla optimist , minst en månad tar det innan jag känner nån förändring.....

I dag hoppas jag på att det inte kommer att blåsa full storm , för då kan inte Hasse sätta upp skärmarna på trädäcket, men det ser ju lovande ut på väderfronten så här långt i alla fall, vi får se hur det blir...vill ju bli klar därute till v22 då kommer ett gäng tjejtanter hit på en helkväll.

Nu ska jag ta tag i allt som ska göras och sen ringa till mamma och erbjuda mig att följa med dom till Eksjö, hon ska röntgas där i dag ( MR) Det tar ju en stund och då kan vi ta med far på lite fika under tiden....vi får se vad dom säger om detta .

Ha det bäst !!!

   ODLA DIN HUMOR
Humor är en källa till glädje,
välbehag och gemenskap.
Humor har en skyddande
och positiv inverkan på
hälsan.
Det är lättare att acceptera
att man inte kan kontrollera
allt om man har lite humor.....

1 kommentar:

  1. Anonym5/27/2011

    Hallåjjjj
    Tryggt med fungerande grejer när man är beroende av dom. Du får väl åka en vända i hissen du oxå.
    Inge vidare att ta sprutor men måste man så måste man. Jag tar ju 2 om dagen och det funkar.
    Den där blomman du har, den rosalila, sånn har jag oxå. Men jag vet inte heller vad det heter.
    Ha det så bra bästa Maggis. Och om du bara visste vad Evelina snackar om att hon har en kompis som mormor oxå är kompismed på datorn. Nu önskar hon sig att få träffa dig i sommar säger hon.
    Ha de gött pinglan...kramen hela dagen

    SvaraRadera