lördag 3 december 2011

FÖRSTA JULBORDET

Kvällens outfit....känner mig som Pernilla Wahlgren som visar kläder varje dag i sin blogg...dock tror jag att hon köper av annan sort än jag. Denna kreation är inköpt på Greens  i Nässjö , och är en tunika i smårutigt blått tyg...ja , inte svart konstigt va????

Siv , Kenta o Barbro satt vid vårt bord...

Två duktiga tjejer som stod för underhållningen

Goa fina Monica hälsade alla välkomna...


Hej svejs.
I dag ska här bakas lite, men bara frallor ...det där med sju sorters julkakor är tack o lov ett passerat stadium i mitt liv. En mjuk kaka med pepparkakskryddor och nån lite saffranskaka får räcka, och pepparkakor köper jag numera. Inga barnbarn har tid att vara med och baka heller längre , så nu skiter vi i såna aktiviteter.Bosse gör inte ens pepparkakshus längre, var sak har ju sin tid som det så vackert heter.

I går kväll gick alltså årets första julbord av stapeln...denna kulinariska sensation intogs ihop med mycket goda vänner som vi lärt känna genom Lotsen.Måste säga att vi lärt känna många underbara människor  på senare år, och dom har blivit riktigt goda vänner .Vi var ett stort gäng som trängde ihop oss för vi ville ju sitta tillsammans allihop.
Det blev en lyckad kväll med bra underhållning, jättegod mat och vi fick t.o.m öppna en julklapp med fint innehåll.

Grundarna av Lotsen , Peo och hans hustru Britt-Marie går nu i pension och avtackades med fina tal och vackra blommor. Det kommer att kännas konstigt att inte se dom på plats på kontoret...jag för min del kommer att sakna dom väldigt mycket. Som tur är så finns det fyra andra pärlor som tar över verksamheten...härliga underbara tjejer allihop. Men nu hoppas jag att dom kommer att få det underbart med all sin lediga tid, det är dom verkkligen värda....

Nu slutar jag för denna gång, bakningen väntar ju, passar bra i gråvädret...

Ha det bäst !!

Vi missar möjligheten
att känna lycka
därför att vi inte
stannar upp
och njuter av den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar