lördag 17 december 2011

Morsning och Goodbye...

Hej !
Nu är detta det sista jag skriver här, jag har raderat min förra "skrivelse" för att den skrevs när jag var mycket ledsen och aningen arg. Den speglade inte andan som alltid funnits i mina bloggar ( hade ju en annan i tre år). Jag har alltid varit glad och tillfreds i mina små berättelser...och jag vet att jag även glatt andra ibland.Och jag vill inte sluta med ett så ledset inlägg, det känns inte OK.
Men var sak har ju sin tid, och nu är tiden ute för denna min lilla aktivitet...måste säga att jag haft roligt så länge det varade.
Men jag kom på att jag kan inte skriva vare sig här eller på Face-Book så att det ska passa alla...orkar inte väga varje ord på guldvåg, nä då får det vara.

Jag får hålla mig till mina vanliga dagböcker som jag har noteringar i ända sen 1982 då jag började skriva.

Till sist vill jag dela med mig av en affirmation som jag tycker om och den vackraste lilla dikt jag läst.

Jag är glad och lätt om hjärtat.
Jag lyssnar på mina känslor och
tar deras budskap till mig.
När jag har agerat på dem släpper
jag känslorna och går vidare.
Jag kan själv ändra mitt sinnestillstånd
och välja min attityd till den situation jag
befinner mig i.
I dag väljer jag att känna mig glad och lätt
om hjärtat. Det strålar om mig där jag går.
Jag har lätt för att ta kontakt och prata med andra människor, och det känns skönt att leva.....

Om du lever i 100 år
så vill jag leva i 100 år
minus 1 dag.
Så jag aldrig blir tvungen
att leva utan dig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar