onsdag 7 december 2011

Fryyyser....

Halloj...

Redan onsdag och jag har glömt bort denna s.k blogg....oj,oj,oj, vilken slarva man är ;-))
Sitter här nu och fryser så jag funderar t.o.m att ta på mig ett par strumpor, alla som känner mig vet ju att jag ALDRIG har strumpor på mig inomhus...och knappt utomhus heller. Det är absolut inte kallt i huset...bara jag som är ovanligt frusen av mig. Det är väl därför det eldas både ljus och brasa här i tid o otid....

Vad har hänt sen sist då ?? Jo, i måndags efter att "Måndagsmannen varit här på fika så drog vi iväg till storstaden Jkpg...fiskade upp broder Toni på vägen. Vi var sen på Willys och veckohandlade, på IKEA och inhandlade mängder av ljus ( även Toni , han eldar ljus i samma takt som jag) Sen köpte både han och vi varsin riktigt fin stekpanna.Jag fick slå mig själv på figrarna för att inte några rutiga hjätrformade kuddar skulle få följa med hem....Vendela räknade ju alla mina kuddar för ett tag sen , tror att det var ca 40 st. ( Har nog burit hem några till sen dess ) Bosse bara suckar och undrar om jag är vid mina sinnens fulla bruk !!! Hmmm...jag tror att jag mot min vilja har blivit påverkad av alla tv-program som jag glor på.

Sen åt vi Ikea:s julbord, och det var väl sådär...kan säga att jag tycker att det var värt sina 99:- och inte ett öre mer. Nu jämför jag med Trä-centrum:s som vi avnjöt i fredags...MEEEN Då var det oxå ett helt annat pris där. Man får det man betalar för...det är då ett som är säkert i alla lägen.

Mätta blev vi i alla fall...vi sprang på Lindkvistarna som satt med oss och åt, och tur som tokar hade vi att få ett bord. Ett sällskap reste sig , och jag var framme som en iller och snodde deras bord. Det är verkligen djungelns lag som gäller vid dessa tillfällen...

Sist gick jag och handlade lite julklappar medan "pojkarna" besökte vin o spritaffären...öl och Whiskey skulle inhandlas. Det var visst alldeles nödvändigt eftesom HV 71 spelade på kvällen, och detta skulle ses på tv med en öl i näven.Ja ,ja vi har alla våra små egenheter....heheeeee....

Nu ska vi strax äta pyttipanna och stekt ägg, sen ska vi iväg på träning...och senare ska Bosse på styrelsemöte. Jag handlar lite under tiden...ska baka nån kaka till mamma och smöret är slut Bl.a....

Det är nu alldeles vitt landskap utanför mitt fönster...vackert är det , men det innebär mycket mer "bök" för oss ...rullstolens små framhjul är absolut inte gjorda för vinterväglag. Kör fast överallt, så det är allt tur att A6 finns...där kan Bosse följa med in i ALLA affärer....så vi fortsätter att handla det mesta där ända till våren !! Så är det bara, och ni som inte tror att det är så svårt ,ni får gärna komma hit och låna en rullstol och ge er ut med i snöglopp!!! Varsågoda !!!

Ha det bäst !!

Gråt aldrig över en person
som sårar dig...bara le
och säg : Tack för att du ger
mig chansen...att träffa nån
som är bättre än du....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar