söndag 4 december 2011

SNÖ !!!

Klart att hugga in
Så här många "Kålisar" blev det
Ja , det kom faktiskt några korn här på morgonen...låg väl kvar sisådär en kvart...nu när jag tittar ut så verkar solen vilja titta fram.

Gårdagen gick i husmors-tecken, gjorde både kåldolmar och bakade mina hälsofrallor. Jag är mästare på att dra igång lite för många projekt på en gång, så ett tag såg det ut som ett slagfält här. Kåldolmarna föll oss i smaken och räcker till två middagar till, tur det för det är allt lite pyssel innan dom är klara.
Sen hann jag även med att sitta och skriva en del i min bok,det är så roligt att komma ihåg och skriva ner allt...ibland är bara utrymmet på sidorna aningen för snålt tilltaget.

Vi körde även lite träning, där är jag nog en riktig tjatmoster, men jag menar bara väl för det gör ju nytta. Och sjukgymnasten är på oss varje vecka att vi måste träna hemma också...så nu lyder vi !!

Blev sen både Gammeldansk och vinglögg medans vi såg en ganska ruskig film " Cell 211" hette den och var en rå historia.Bra men otäck !

Nu ska jag baka en mjuk pepparkaka så gubbarna har nåt gott i morgon till Måndagsfikat.

Ha det bäst !!

Hopp är ett slags lycka
kanske den största lyckan
denna världen kan erbjuda,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar